Roquelaure 2

29 mei 2017 - Yelloh village Camping Le Talouch, Frankrijk

De dinsdagavond is wandelavond hier op de camping,

Omdat het in de omgeving alle paden goed droog waren hebben we met een groep van ongeveer 10 personen inclusief hond een wandeling gemaakt door de prachtige omgeving hier rond de camping. We vertrokken om zeven uur.

Arnold vertelde ons op diverse punten zowel in het Nederlands als in het Frans wat er zoal te zien was. Heuvel op, heuvel af, op verharde en onverharde wegen.

Het was een gezellige tocht en om negen uur kwamen we weer op de camping terug en kregen we een drankje aan de bar van onze gids.

Trouwens het ritje gepland voor vanochtend ging niet door we zijn in Auch een stadswandeling gaan maken.

Auch de stad van de musketiers, d'Artagnan en zijn prachtige kathedraal Ste-Marie die door Unesco op de Werelderfgoedlijst is geplaatst.

De stad heeft aardig wat bezienswaardigheden en leuke straatjes en doorkijkjes.

De Woensdag begon mistig maar al snel trok dit op en werd het weer een mooie dag.

Gespannen sprak iedereen over de komende match die vanavond gespeeld zou gaan worden tussen Ajax en Manchester U.

Helaas zo weten we nu heeft Ajax dit jammer genoeg niet gered, maar ja er kan er ook maar een de winnaar zijn.

We zaten in de bar tv te kijken met een grote groep en na het tweede doelpunt draaiden enkele zich om met de opmerking niet meer kijken, dan maar zuipen.

Donderdagochtend een stralende en zeer warme dag, na de douche een stokbroodje halen die Hettie zelf iedere morgen bakt, zij moet er vroeg voor op om rond negen uur alles klaar te hebben. Heerlijk vers en nog warm stokbrood.

De camping ziet er trouwens picobello uit, maar we hebben gezien en gehoord dat het heel wat werk is om dat zo te houden. Je hebt veel materiaal en mensen nodig om dit steeds maar schoon te maken en de grasmatten en de heggen te maaien.

Het is Hemelvaartsdag en ook een lang vrij weekend voor de Fransen, vandaar dat het wat drukker is vooral in de huisjes, maar zondag vertrekken die weer.

Vrijdag, zaterdag en zondag zijn we op de camping gebleven, heerlijk in de schaduw van een boom lekker luieren.

Met de auto nog even naar Auch geweest om boodschappen te doen, verder niet veel want met die warmte doe je ook niet veel.

's-middags gaat een groep Nederlanders jeu-de-boulen, dat is grote pret, al die ouwe knarren, die passen en meten wie de winnaar is.

Een van de vrouwen komt met een zeer koude fles Mummel nog wat en heel kleine glaasjes je van een slokje voorzien, het smaakt naar Jagermeister. Even later gaat er een schaaltje worst rond.

Ik ben nu al twee keer gevraagd of ik ook mee wil doen, maar vind het kijken ernaar ook al leuk.

Het is nu al weer maandag, 29 mei, we zijn nu twee weken weg.

Vandaag een autoritje gemaakt door de Gers, zoals de streek hier heet.

Via Montesquiou naar Mirande en weer terug, onderweg de beide plaatsen bekeken.

Ik heb wel mooiere en leukere plekjes gezien, slecht onderhoud aan vele huizen.

Tot zover ons verhaal, tot later

1. L.B.Harteveveld:
    30 mei 2017
    Hallo Jean en Arda,Jullie boffen maar met het mooie weer,gaan jullie nog op de snorfiets naar Biarritz met een boulevard langs de kust! Maak er wat moois van!gr.Leni en Loek.
  2. Kees en Geeske:
    30 mei 2017
    Zo te horen vermaken jullie je weer prima. Hier is ook alles goed en ons huis is inmiddels verkocht !
    Groetjes van de (nu nog) buurtjes
  3. John:
    31 mei 2017
    Zo te horen is alles naar wens, houden zo, groetjes John