Bidart 1

10 juni 2017 - Bidart, Frankrijk

Bidart 1

Maandag, na een rit van 245 km zijn wij in Bidart aangekomen en staan nu op camping Ur-Onea.

We hebben een aardige plek maar kunnen zien dat het hier goed geregend heeft, het gras is nog kledder nat.

De caravan staat op een grind strook grenzend aan ons grasveld dus dat gaat prima.

Nu hebben we tijdens een wandeling over de camping nog leukere plekken gevonden  maar daar staat een groep kampeerders die morgen weggaan naar Spanje en Portugal.

Misschien gaan we de boel dan verplaatsen.

We gaan nu even naar de zee lopen en vanavond in het restaurant eten want alle winkels hier waren gesloten.

De zee was spectaculair, met aardig hoge golven en een ontzettend geruis. Je kunt het met westenwind op de camping horen.

Helaas hoorden we ook de autosnelweg van en naar Spanje die hier in de buurt langs loopt, maar tijdens slapen geen last daarvan gehad.

Het eten in het restaurant was prima, we hadden beide een hamburger Basque besteld, dat is prima, lekker zei het juffie die ons bediende.

Dinsdag hebben we na wat huishoudelijke klusjes een leuke wandeling gemaakt naar Bidart, niet zo groot met een paar winkels en een plein met terrasjes, en vandaar terug via een kust route, trap op en trap af terug naar de camping.

Woensdag, vandaag een uitstapje naar San Sebastian in Spanje, het was voor ons al weer 35 jaar geleden dat we in Spanje waren.

Via een binnenweg via diverse plaatsen St Jean de Luz, Hendaye kwamen we in Donostia-San Sebastian. We hadden beter de tolweg kunnen nemen want dat gaat wat sneller. Maar ja nu ook veel gezien.

Het aangeven van richting in Spanje is vreselijk, al die Baskische namen daar snap je niets van, dus na veel keren op rotondes en zuchten steunen eindelijk het centrum gevonden. Daar de auto in een parkeergarage geplaatst en wij de stad in.

Langs de boulevards geslenterd, een lekker bakje koffie met gebak genomen, veel foto's gemaakt, en tussen de middag in een lekker druk en gezellig restaurantje Tapas gegeten.

Op de terugweg via de kustroute terug gereden naar de camping, een prachtige tocht met erg hoge en steile wanden langs de kust.

Het is prima weer, zo'n 24 graden, dan kun je lekker een en ander doen.

De komende dagen ziet de verwachting er ook goed uit.

Donderdag, s'morgens al blauwe lucht, voorspeld een warme dag, klopt want het was om 11 uur al 31 graden.

We zijn naar Biarritz gereden naar de Corniche, een rotspunt in zee uitstekend, in de buurt van de oude kleine haven.

Heel wat foto's gemaakt en prachtige rotsformaties gezien.

Via de grote kerk, wat winkelstraatjes terug gelopen naar de auto en terug gereden naar de camping.

Het is nu 40 graden onder de luifel roept Arda me toe, in de schaduw van een boom is het beter en daar zit ik dit op te schrijven, tikken.

Vanmiddag verkoeling zoeken in het prachtige zwembad.

Nou dat zwembad was echt nodig, je kon nergens een koel plekje vinden.

Aan het einde van de middag koelde het heel snel af en begon het te waaien, een koude wind.

Ook kwam er wat regen maar geen onweer.

Vrijdag, vanmorgen zijn we in de buurt gaan kijken naar andere campings waarvan we de namen wel eens gehoord hadden van anderen die hier geweest waren. Ons eigen plekje bevalt prima.

Wij blijven staan waar we staan.

Na de boodschappen die we aansluitend gedaan hebben, hebben we in de middag nog een stukje gewandeld en natuurlijk weer even langs de zee gegaan.

Vanavond via internet en de krant de voetbalwedstrijd Ned-Lux gevolgd, gelukkig gewonnen.

Zaterdag, vandaag moet het weer een zeer warme dag worden, we wachten af.

1. E W de Neef:
    Hoi Jan en Arda,
    Waar jullie nu zijn is voor ons bekend, we zijn hier geweest in 1998 met een rond reis van 5 weken. Mooie omgeving en ruige zee. Geniet met elkaar, gr van Rianne en Eliza
  2. Gert en Ingrid:
    10 juni 2017
    Wat een prachtige foto's zeg. Ziet er daar heel aanlokkelijk en ruig uit.
    Geniet nog lekker samen!
  3. Kees en Geeske:
    10 juni 2017
    Ja de highlights van Biaritz, daar hebben wij vorig jaar ook nog gelopen. Zo te zien vermaken jullie je opperbest. Groetjes van ons X
  4. Hilly en Meeuwes.:
    15 juni 2017
    Mooie foto's. Geniet. Groeten van Hilly en Meeuwes.