Vakantie 2018 Spanje Frankrijk nr 8

26 juni 2018 - Lalley, Frankrijk

Vakantieverslag mei-jun 2018 nr 8

Woensdag, 20 juni

Warm, blauwe lucht, geen zuchtje wind, wie zou dat net niet elke dag willen.

Dat is het weer hier heel vaak in deze omgeving.

Vanmiddag verplicht voetballen Portugal -Marokko kijken omdat het daar lekker koel is vanwege de grote ventilatoren.

Nu hebben we vanmiddag laat Italiaanse buren gekregen met een grote camper, man vrouw en twee meisjes die ontzettend veel en luid rebbelen.

We moeten bekijken of het niet teveel herrie geeft anders gaan we eerder weg hier.

Ons plan was hier zondag te vertrekken en dan naar Lalley te gaan.

Donderdag, 21 juni

Vanochtend de spullen in en op de caravan en auto gestopt en vertrokken vanuit Charleval op weg naar Veynes of  Lalley.

Het is Lalley geworden, weer op hetzelfde plekje gaan staan waar we vorige keer ook gestaan hebben.

Het was zeer zeer rustig, ze hebben hier langere tijd slecht weer gehad en ik denk dat daardoor passanten doorgereden zijn naar warmere oorden.

Maar vandaag was het hier nog erg warm.

We hebben om vijf uur naar Frankrijk - Peru gekeken op een erg klein tv’tje en aansluitend in het restaurant van de camping gegeten.

Eigenaars Patrick en zijn vrouw Nathalie runnen dit hier al vele jaren en we werden ook hartelijk welkom geheten.

Vrijdag, 22 juni

Vanochtend was het bewolkt en hebben we zitten lezen tot de zon erdoor kwam.

Die is dan ook wel gekomen en na een wandeling in de omgeving hebben we toch nog lekker zitten zonnen.

Er kwam wel wat meer wind maar die viel wel mee.

Het koelde vanavond erg af, dus een warme pyjama aan en pitten maar.

Zaterdag, 23 juni

Vanochtend weer stralend blauw, wel koude nacht gehad, maar ja kan ook niet anders bij 800 meter hoogte.

Na de koffie boodschappen doen in Mens, een plaatsje op zo’n 14 km van hier.

Het is een prachtige slinger bergweg er naar toe met vele prachtige uitzichten op nog besneeuwde toppen.

Vanmiddag de fietsen getest hoe zwaar we ze kunnen belasten. Dit ging goed en viel reuze mee.

Vanavond in de caravan naar de voetbal match Duitsland-Zweden gekeken via mijn iPhone.

Zondag, 24 juni

Na een minder koude nacht vanochtend iets bewolkte lucht maar na een uurtje was bijna alles weer vertrokken, net zoals vele overnachtings gasten.

Het is hier heerlijk rustig op een paar blaffende honden na in de verte en passerende motoren, die op zondag door de bergen gaan scheuren.

Wij gaan een wandeling maken rond het dorp, met een klim en een afdaling erin.

Ondanks dat het nog niet zo warm was viel het toch tegen.

Vanmiddag lekker onder de luifel in een zacht windje uitrusten.

Om vier uur begint de F1 race met Max, deze probeer ik te bekijken, men voorspelt daar regen.

Ik heb deels de race gezien en vond het prachtig dat Max op plaats twee eindigde.

Dinsdag, 26 juni

Vanochtend met de auto naar La Mure gereden. Een plaats op zo’n 40 km hier vandaan. Je rijd een deel over de Route Napoleon, de N85. Deze weg wordt afgeraden voor caravanners omdat die stukken teveel stijgt en daalt.

Wij rijden daarom altijd over de N75, die langs de camping hier in Lalley loopt.

Na een stukje door de stad te hebben gelopen en een bakje koffie te hebben gedronken zijn we nog naar de grote Super U geweest om boodschappen te doen en te tanken, benzine hier 1,46 .

In de middag naar het voetballen want Frankrijk speelt tegen Denemarken.

Er stond weer een groot tv scherm, wat zorgt Patrick toch goed voor zijn gasten.

Om zeven uur komt Patrick de door mij bestelde pizza’s brengen op onze plek, wat een service hè.

Wij gaan hier morgenochtend vertrekken en gaan in drie etappes naar huis.

Hier eindigt voorlopig ons vakantie verslag  omdat ik niet weet daar onderweg nog tijd voor te hebben.

Bedankt voor jullie leuke reacties en wie weet tot een volgend keer.

Jan en Arda

1. Eef Keizer:
    Hoi Jan en Arda. Goede terugreis gewenst. Groetjes
  2. Mirjam:
    26 juni 2018
    Lekker rustig terug in 3 etappes... Genieten nog even. Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt !!
  3. Hilly en Meeuwes.:
    Goede terugreis. Groet.
  4. John:
    28 juni 2018
    Alvast goede terugreis,
    Wij zijn vannacht weer thuis gekomen.
    Groetjes