Vakantie 2018 Spanje Frankrijk nr 5

7 juni 2018 - Sant Pere Pescador, Spanje

Vakantieverslag mei-jun 2018 nr 5

Vrijdag, 1 juni

Na een rustige vrijdag ochtend met was huishoudelijke klusjes zijn we vanmiddag met de auto naar Empuriasbrava gereden, een plaats die vanaf 1960 tot nu toe aan het uitbreiden is.

Over een grote brede toegangsweg kom je de plaats inrijden en heb je links en rechts van die weg waterwegen waaraan de mooiste en leukste huizen staan, elk met een aanlegsteiger voor de deur.

En boten lagen me daar, Cannes, St. Tropez heeft er niet zoveel. Er waren in de haven 2500 ligplaatsen. Op vele boten stond het bordje “El Vende” te koop.

We hebben daar wat door de haven gelopen en langs een grote winkelgalerij.

Druk was het er nog niet. Een prachtig breed zandstrand met een leuke boulevard om te lopen en heel veel eettentjes, je komt daar niet om van de honger.

Later in de middag zagen we landinwaarts  weer een donkere lucht aankomen maar tot nu toe geen drup.

Weer een leuke dag gehad.

Zaterdag, 2 juni

Na de vermoeiende wandelmiddag van gisteren hebben we vanochtend wat rustig aan gedaan, we moesten toch ook wachten tot de was droog was om op te bergen.

Na de middag zijn we met de fiets langs het strand gereden, langs de campings Amfora en Aquarius, beide enorme campings en die al redelijk vol stonden.

Bij Marlin Beachclub een ijsje voor Arda en een biertje voor mij genomen.

Er werd weer druk ge-kite-surfed, het is een leuk gezicht al die gekleurde zeilen in de lucht. Het is een hele klus om zo’n zeil op te pompen en het tuig eraan te bevestigen.

Op de camping terug kregen we achter ons buren, met een joekel van een camper, lui uit Groningen, weg uitzicht maar wel hadden we daardoor minder wind.

Zondag, 3 juni

Vanmorgen was het bewolkt en alle weer-appjes ten spijt die allemaal verschillend over het weer dachten begon het rond 12 uur te regenen, niet hard maar wel moest iedereen zijn of haar was binnenhalen.

Om 3 uur brak de zon iets door.

Maandag, 4 juni

Mooi weer, vandaag er weer op uit.

We zijn naar Peratallada gereden, een middeleeuws dorpje gebouwd op een heuvel ommuurd en slotgracht.

Door de poort naar binnen waande je je ook echt in die tijd, we waren lekker vroeg en was er bijna nog niemand, heerlijk kon je veel foto’s maken zonder dat er iemand in de weg stond. Er zitten natuurlijk foto’s van dit plaatsje bij de andere foto’s. Kijk maar eens.

Daarna door naar Pals, ook een deel van die wat grotere stad op een heuvel gebouwd. Hier ook een tijd rondgelopen.

Zelfs de toren beklommen en ons rot geschrokken toen die klok luidde.

Wat een leuke straatjes en doorkijkjes.

Het was lunchtijd maar er waren niet veel plekjes om er gezellig te kunnen lunchen.

Dus met de auto naar l’Estartit, aan de kust gelegen vakantieplaats.

De auto geparkeerd en veel moeite om een parkeerbonnetje eruit te krijgen.

Je snapt geen bal van die Spaanse kreten die erop vermeld staan, zelfs hulp van een spanjaard en zijn engels sprekende zoon mocht niet baten.

Uiteindelijk is het met toch gelukt.

Bij een Hollandse tent een uitsmijter genomen, vlaamse eigenaar denken we.

Daarna wat rondgelopen langs de 2,5 km lange boulevard en terug met de auto naar onze camping.

Een heel erg leuk uitje.

Thuis gekomen hebben we genoten van een onweersbui maar even later was de zon weer terug.

Dinsdag, 5 juni

Vanmorgen zijn we met de fiets naar een natuurpark gefietst en zijn daar door dat gebied gaan lopen.

Er zouden meer dan 100 soorten vogels zitten maar dat kunnen ze makkelijk zeggen, kun je toch niet controleren.

We zijn daar ook een hoge uitkijktoren beklommen en konden heel de omgeving goed overzien.

Weer verder gelopen en uiteindelijk kwamen we weer op een parkeerplaats uit waar de fietsen moesten staan, maar helaas het was een ander parkeerterrein.

Dus de hele wandeling maar weer terug gemaakt. Wij zijn wel heel gezond en sportief bezig.

Uiteindelijk de fietsen weer gevonden en terug naar de camping om te eten, het was ondertussen al bijna twee uur.

Na lekker in de zon gezeten te hebben

Werd het donker en jahoor grote druppels, iedereen halsoverkop naar binnen.

Na even was de bui over en scheen de zon weer.

Woensdag, 6 juni

Vanochtend op de fiets boodschappen gedaan en daarna nog terug naar San Pere naar een aardewerk zaak waar ook van allerlei verschillende en diverse grote potjes en schaaltjes verkocht werden.

Vanmiddag ben ik nog een stuk gaan fietsen en Arda naar het strand.

Later in de middag een aardige regenbui gehad, de paden op de camping stonden even blank.

Daarna was de zon er weer.

1. John:
    7 juni 2018
    Mooie foto's en toch heerlijk weer zo te zien, wij vertrekken volgende week woensdag voor 15 dagen naar Malaga, hopelijk ook veel zon, groeten uit Amersfoort.
  2. Rob:
    7 juni 2018
    Mooie foto's van het dorp.
    Doe er nog maar een paar.
  3. Leo:
    8 juni 2018
    Fraai dat dorpje Peratallada, lijkt op de Griekse mastiekdorpjes zoals Mesta en Pyrgi.
  4. Mirjam:
    11 juni 2018
    Het klinkt heerlijk ontspannen en echt vakantie! Genieten! Fijn dat het weer overdag goed is... de buitjes in de avond misschien ook verfrissend? Veel plezier en blijf genieten!