Vakantie 2018 Spanje Frankrijk nr 4

31 mei 2018 - Sant Pere Pescador, Spanje

Zaterdag, 26 mei. Champions League-avond

Wat schertst onze verbazing, vanmorgen rond 5 uur begon het te regenen.

Dit was de eerste echte bui, maar zoals bekend in het zuiden trekt het snel weer open en scheen de zon weer uitbundig.

Want de was moest in de machine en moest alles ook weer drogen.

Rond middaguur was alles weer opgeruimd en besloten we dat ik ging fietsen in de omgeving en Arda naar het strand zou gaan.

Zo gezegd zo gedaan en rond vier uur zaten we aan een hapje en drankje.

Op tijd eten en douchen en dan klaar voor de match.

Om kwart voor negen zat het vol voor de tv’s in de bar, een aantal kinderen met hun ouders en andere voetbal liefhebbers.

Bij het scoren van Liverpool hoorde je gejuich en gezucht bij doelpunten van Real. Zijn hier niet zo geliefd.

Zondag, 27 mei

Ik ben gisteren nog vergeten te vertellen dat we met de auto over een zandweg hebben gereden en hij daardoor zo stoffig was geworden zodat hij een beige kleur had gekregen. Dus moest ik met de slang de boel weer schoonspuiten en heeft hij weer de originele kleur terug.

Vanochtend kwamen we in de camping winkel de volgende artikelen tegen, Jumbo pindakaas, Remia slasaus en nog meer Jumbo spullen.

Wel gek dat je dat hier tegen komt.

Vandaag een beetje als rustdag doorgebracht, dus zitten en lezen.

Ook wel eens prettig zo’n dag er tussen door.

Af en toe vielen er een paar druppels regen, maar steeds als we de stoelen onder de leufel zetten was het weer over.

Voor de rest aardig weer.

Maandag, 28 mei

Nu vandaag zijn we twee weken hier op camping Las Palmeras en hebben het best naar ons zin, vooral als je weet dat het in Frankrijk op de plaatsen waar we nog naar toe willen slecht weer is. Veel regen en onweer.

Hier niets van dit alles. Alhoewel vanmorgen de lucht bewolkt was.

Naar La Escala geweest naar de Mercadona, een super super, net vandaag heropend en druk dat het er was.

Benzine getankt bij ons in Sant Pere Pescador, 1,29 de liter. Alle beetjes helpen, hoelager de prijs hoe beter.

Vanmiddag zaten we te lezen en vielen er een paar druppels, dus stoelen weer onder de luifel maar even later was het over, de donkere lucht ging ons weer voorbij.

Omdat er vandaag aardig wat wind stond zijn we naar het strand gelopen en daar een tijdje staan kijken naar de kite-surfers.

Dinsdag, 29 mei

Vanochtend lekker rustig aan gedaan,

Vanmiddag met de fiets via een fietspad naar Castelló d’Empúries gereden, een kleine 12 kilometer, tussen weilanden, rijstvelden die al onder water stonden, en een veld met tuinboontjes, en een veld waar ze met vele mannen ananas plantjes aan het poten waren.

In het plaatsje wat rondgelopen door wat smalle straatjes en op een pleintje op een teras wat gedronken.

Op de terugweg foto’s gemaakt van die ananas planters.

Ik snap niet dat ze die plantjes zo dicht bij elkaar zetten, het lijken wel rode asperges.

Er stond aardig wat wind maar dan zet je de fiets in zijn turbo stand en dan red je het wel.

Woensdag, 30 mei

Vanochtend geen zon, alles bewolkt, maar een uurtje later was dat weer open en zonnig.

Nadat ik op de fiets bij de super wat boodschappen had gehaald vielen er toch wat druppels, jammer voor alle mensen die lopend en fietsend naar de markt waren. Maar achteraf bleek dat het daar totaal niet geregend heeft.

Vanmiddag werd het iets minder fraai weer en rommelde het enige tijd in het binnenland en kregen we daar uiteindelijk wel wat regen van. Het viel nog mee, eigenlijk de eerste bui op de dag van ons verblijf hier.

Donderdag, 31 mei

Vanochtend was het pracht weer en wij met de auto opweg naar een middeleeuws plaatsje genaamd Besalu.

Wij hebben daar door het plaatsje gewandeld, koffie gedronken op een terrasje en heel veel foto’s gemaakt.

Het was een heel leuk tripje en toen we daar uitgekeken waren terug naar de camping gereden.

Nog naar het strand geweest om wat te zonnen en s’avonds heerlijk gegeten in het camping restaurant.

Een voortreffelijk vier gangen menu gehad.

Met volle buik terug naar de caravan en we zijn op tijd het bed in gedoken.

1. John:
    31 mei 2018
    Jullie vermaken je wel en de foto's zijn schitterend
  2. Eef Keizer:
    31 mei 2018
    Fijn, dat jullie zo genieten. Veel plezier verder. Groetjes
  3. Frans en Paulien:
    1 juni 2018
    Mooie foto's van Besalu. Ziet er fraai uit. We gaan eindelijk volgende week vertrekken.
  4. Mariette van Velzen:
    1 juni 2018
    Wat een leuke foto"s, vooral die van Arda onder de stoel. Wat een opmerkingsgave !
    Gelukkig dat het weer meevalt, zodat jullie lekker kunnen genieten. Groetjes van
    Mariette