Vakantie 2018 Spanje Frankrijk nr 6

13 juni 2018 - Charleval, Frankrijk

Vakantieverslag mei- jun 2018 nr 6

Donderdag, 7 juni

Vanochtend na de koffie een wandeling gemaakt door het duingebied naar de monding van de Fluvia, de rivier die hier in zee uitmond, een mooi gebied vol vogels grenst aan het natuurgebied waar we eerder door gewandeld zijn.

Terug via het strand tot aan de camping La Gaviotta die pal aan zee ligt en die van ons een tweehonderd meter landinwaarts.

Weer een 6 kilometer gelopen, we bewegen wat af.

Vanmiddag lekker blijven zonnen bij de caravan.

Na het douchen was het gaan regenen en gelukkig had Arda een pluutje bij haar zodat we redelijk droog terug in de caravan kwamen.

Toch waren we goed nat, vooral de benen, we moesten door plassen heen lopen om ons plekje te bereiken.

Maar ja na alles gedroogt te hebben en een bakje koffie was het toch weer een leuke dag.

Vrijdag, 8 juni

Vanochtend weer een prachtig blauwe lucht.

Na de koffie boodschappen doen in l’Escala.

Na de lunch zijn we op de fiets gestapt en hebben een fietsroute gereden op weg naar een lokatie waar twee heel grote cactussen in bloei stonden om daar fotos van te maken, het was een hobbelpad met vele plassen waaromheen we moesten slalommen.

Het is uiteindelijk gelukt en de fotos zijn gemaakt.

Voor de rest lekker in het zonnetje gezeten.

Arda nog even naar het strand geweest maar was snel terug het stoof er aardig.

Warempel vanmiddag geen regenbui gehad. Prima dag geweest.

Ik heb nog even de halve finale tennis van Nadal gezien en na het eten waren we beide goed moe.

Zaterdag, 9 juni

Vanochtend wasmachine-ochtend, de was wegwerken. Auto aftanken en een boodschap doen bij de Super.

Maandagochtend vertrekken we hier vanaf camping Las Palmeras.

We hebben hier dan 4 weken gestaan, een record voor ons op een camping.

We zullen het wel naar ons zin gehad hebben.

Vanmiddag ben ik een stuk gaan fietsen.

Via een binnendoor route naar L’Escala en langs het strand weer terug.

Het was prachtig weer een heel veel Spanjaarden met kinderen waren aan en in de zee.

Ik heb zo’n 26 kilometer gereden in de warmte, maar met het lekkere windje ging dat best.

Terug op de camping naar de dames-finale tennis gaan kijken.

Zondag, 10 juni

Vandaag onze laatste dag hier op camping Las Palmeras.

Een en ander vast opruimen op zijn vaste plekje en het laatste morgenochtend bij vertrek.

In de middag een heel leuke fietstocht gemaakt door de natuur richting l’Escala.

Daar hebben we een heel stuk gelopen over de boulevard die we de eerste keer nog niet ontdekt hadden.

Een lekker ijsje gegeten en tenslotte terug gefietst langs campings en langs het strand.

De luifel opgeruimd en wat daarbij hoort en precies optijd want daar kwam me een bui.

In het restaurant nog een keer gegeten en aansluitend zijn we blijven kijken naar de race van Verstappen, het was gezellig met een groepje Hollanders en dan op de tv naar Ziggo-Sport kijken die ze daar kunnen ontvangen.

Maandag, 11 juni

Vanochtend zoals vaker rond negen uur vertrokken en op weg naar de camping in Charleval in Frankrijk.

We zijn eens tegen ons principe op de tolweg gebleven en ja het ging wel wat sneller.

Rond half drie waren we op onze bestemming.

We werden leuk ontvangen door Aurelie, de bazin van het spul.

Later pizza’s gehaald en weer een dag omgevlogen.

Later op de avond kwam de regen met bakken naar beneden, ook nog wat onweersklappen maar later werd het stil en konden wr gaan slapen.

Dinsdag, 12 juni

Vanochtend in de Intermarche in Mallemort boodschappen gedaan met de auto.

En verder lekker zitten luieren in het zonnetje.

Als het even meezit blijft volgens de voorspellingen het op een evt. buitje na in de middag de rest van de week prachtig weer.

Vanavond werkte mijn iphone niet meer, geen service, bleef maar zoeken naar verbinding. Dat was flink balen want alle verslagen staan daarop en zou ik dan verder niet meer kunnen verzenden.

Ik heb alle instellingen op de iphone gereset en hem uitgezet.

Woensdag, 13 juni

Maar wat een geluk, ik hoorde vanochtend vroeg een piepje op de telefoon, en warempel er kwam een mailtje binnen. Na een herinstelling van ook mijn iwatch werkte na een tijdje alles weer, gelukkig.

Toch kwam er ondanks de voorspellingen nog wat regen vanmorgen vroeg.

Maar ja niet getreurd, dan met de auto naar een Decathlon in de buurt.

Vlak bij Cavaillon was deze winkel, het was chaotisch om er te komen, een gekrioel van straten en rotondetjes, maar we kwamen er.

Snel terug naar de camping, rust, want deze stad is niks voor mij.

Arda ging naar het zwembad en ik ben gaan fietsen.

Nu eten we nasi en ga ik dit verslag versturen.

1. Frans en Paulien:
    13 juni 2018
    Maandag reden wij ook op de A9 richting Lunel dus in tegengestelde richting. Daar staan we dus nu. Fijn dat Spanje jullie een goede tijd heeft geboden. Wij gaan er binnenkort van genieten. Nog een goede terugreis. En de horretjes zien er goed uit.
  2. John:
    13 juni 2018
    Hoi Jan en Arda, wij zijn ook aangekomen op ons vakantiestekkie in Carihuela, heerlijk weer hier, 28 graden en een beetje wind dus het ziet er goed uit voor de komende 14 dagen, groetjes van ons.
  3. Hilly en Meeuwes.:
    13 juni 2018
    Fijn, dat jullie zo genoten hebben in Spanje.
    Wij gaan er in september ook nog naar toe. Wat een mooie cactussen. Geniet nu lekker in Frankrijk. Groet van Hilly en Meeuwes.
  4. Hilly en Meeuwes.:
    14 juni 2018
    Wij en vele andere automobilisten betalen bij geautomatiseerde tolpoortjes op de Franse snelweg gewoon het bedrag dat er op het schermpje verschijnt. Maar wat blijkt: deze scanners zijn zo geprogrammeerd dat ze je automatisch in het hoogste tarief schalen. Behoorlijk gewiekst, vinden wij. Vooral als je je bedenkt dat deze oplichtingspraktijk al jaren voorkomt. Gelukkig plaatste de oplettende vrachtwagenchauffeur Andries Bik, die regelmatig door Frankrijk rijdt, een video met de oplossing. Hij kwam erachter dat de prijs direct met dertig tot vijftig procent omlaag gaat als je op het assistence-knopje drukt. Gevolgd door een melding dat ‘per ongeluk’ het verkeerde tarief werd aangeslagen. Met behulp van deze techniek betaal je dus nooit meer onnodig veel tolgeld als je door Frankrijk rijdt. Wij stellen voor dat je jezelf trakteert op een flesje wijn van het geld dat je bespaart. Tip uit Columbus Magasin Groet.
  5. E W de Neef:
    18 juni 2018
    Het heeft wat lang geduurd voordat we reageren, op onze camping hebben we af en toe internet vandaar. Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben. Neem wat regen mee voor Nederland. Op onze camping is het iedere dag droog en het gras is inmiddels bruin i.p.v. groen.
    Geniet nog van jullie verdere reis.
    groetjes Rianne en Eliza