Vakantie Nederland 2021

27 juni 2021 - Amersfoort, Nederland

Maandag, 7 juni

Vandaag vertrokken naar camping Diana Heide in Amen (vlak bij Assen) in Drente.

In de middag zijn we daar aangekomen en nadat we een leuke plek hadden uitgezocht hebben we de boel op zijn plaats gezet en tenslotte een lekker fris biertje gedronken.

De camping ziet er prima uit, een pracht van een toiletgebouw, ruim en zeer schoon.

Het is er gezellig druk, vele plaatsen zijn bezet, het weer is oké, hier houden we het wel een tijdje vol.

Je kunt hier fantastische fietstochten maken, de camping heeft routes klaarliggen en je kunt ook zelf routes maken aan de hand van de welbekende knooppunten.

Dinsdag, 8 juni

Voor de boodschappen moet je naar Beilen een kilometer of tien of naar Hooghalen zo'n vier kilometer, maar daar is maar een supermarkt.

Dus wij gingen vaker naar Beilen, een gezellig klein plaatsje waarvan er een foto is met op de rotonde drie gekruiste bijlen.

Donderdag, 10 juni

Een grote fietstocht gemaakt met Arda via Grolloo, Tjasker, de houten vlonderbrug

Vrijdag, 11 juni

Vandaag zijn we gaan dineren in Hotel de Oringer Marke in Odoorn. Dit hotel hebben we vorig jaar een paar dagen bezocht en van daaruit vele fietstochtjes gemaakt.

Het was leuk er weer even terug te zijn, en we hebben er weer lekker gegeten.

Zondag, 13 juni

Een prachtige fietstocht gemaakt in de omgeving en passeerden we de plaats Rolde.

Dinsdag, 15 juni

Met de fiets naar Assen over een binnendoorweg en daar het gezellige centrum bezocht.

Woensdag, 16 juni

Wederom een grote fietstocht gemaakt in de omgeving en kwamen door Taarlo, Zeegse, Ballooërveld, Zuidlaren.

Donderdag, 17 juni

Vandaag via Kamp Westerbork, Zwiggelte naar het plaatsje Westerbork gereden, een heel leuk plaatsje met vele terrasjes die aardig vol zaten.

Vrijdag, 18 juni

Met de fiets een rondje gemaakt aan de kant van Hooghalen.

Zaterdag, 19 juni

Met de auto naar Veenhuizen. Daar hebben we het Gevangenismuseum bezocht. Erg toeristisch opgezet maar je kon er nog goed zien wat daar zich allemaal heeft afgespeeld.

Zondag, 20 juni

Met de auto naar de Decathlon in Groningen geweest, een mooie rit door de provincies Drente en Groningen.

Woensdag, 23 juni

Met de auto een rondrit gemaakt door Friesland. We kwamen via Leeuwarden eerst in Franeker, daar wat rondgekeken en reden verder via de waddenkust, bij Zurich, weer het binnenland in

en kwamen aan in Sneek. Daar hebben we een tijd gewandeld door de stad en vele foto's gemaakt, een leuke plaats.

Donderdag, 24 juni

Fietstocht gemaakt richting Grolloo, het huis van Derksen gezien en via de hei terug en de uitkijktoren beklommen bij Elp.

Vrijdag, 25 juni

De fietsen op de auto en op weg naar het Dwingelerveld. We startten bij Spier en reden een fantastische fietsroute via Pesse, Ruinen naar Dwingeloo en vandaar weer terug naar de auto.

Het was een rond om het Dwingelerveld en hebben er diverse stops gemaakt. Een heerlijke dag.

Zondag, 27 juni

Met de fiets richting Assen, over allerlei binnenwegen kon je nog dicht in de buurt komen van het TT-Assen circuit waar die dag de races werden gehouden.

Het was een enorm kabaal, je kon het al van verre horen, ik heb nog nooit zoveel motoren bij elkaar gezien en dan moet je bedenken dat er maar tienduizend mensen mochten komen in plaats van de honderdentienduizend die er normaal komen.

In de loop van de volgende week zijn we weer naar huis gegaan, een prachtige tijd gehad in Drente met net zulk prachtig weer.

Tot een volgende vakantie.