Vakantie 2018 Spanje Frankrijk nr 7

19 juni 2018 - Charleval, Frankrijk

Vakantieverslag mei-jun 2018 nr 7

Donderdag, 14 juni

Vanochtend met de fiets naar de Lidl in La Roque d’Antheron geweest en daar ook de donderdagse weekmarkt bezocht.

Een leuk fietstochtje langs het kanaal van de EDF, Franse elektriciteits maatschappij.

Je kunt hier nog redelijk fietsen, het gaat soms wat op en af maar dat is te doen.

Verder hebben we rustig aan gedaan.

Vrijdag, 15 juni

Vanochtend met de fiets 16 km. naar een naburige plaats Lambesc gefietst.

De weg liep zo’n 4 km. lekker omhoog maar ja de turbo aanzetten en ging dat prima.

Bovengekomen even uitpuffen en dan de rest afdalen tot in Lambesc.

Er was toevallig ook weekmarkt, dus daar even overheen.

Even later op een terrasje koffie drinken en na wat lopen door een paar straatjes weer opgestapt en dezelfde route terug genomen.

Vanmiddag met de auto naar Gagas, ligt vlak bij Apt. Via een kronkelweg daar naar toe. Er was namelijk een Oker-mijn geweest vroeger en die was nu deels toegankelijk voor bezoekers.

Wij moesten goed gekleed want het was er 10 graden binnen.

Ook kregen we een haarnetje met een gele helm uitgereikt. Ze zijn zeker bang dat je je hoofd zal stoten.

Dat kon trouwens niet want de gangen waren wel drie meter hoog.

Het was er wel erg donker binnen en de gids raffelde haar verhaaltje af in het Frans zodat het voor ons niet te volgen was.

Op de terugweg via Apt gereden.

Hier nog even de winkelstraat doorgelopen en met een ijsje de middag afgesloten.

Terug naar de camping.

Zaterdag, 16 juni

Vanmorgen voor de koffie weer naar de Intermarche in Mallemort en na de koffie op de fiets naar de Lidl boodschappen doen.

Na de lunch onze nieuwe buren geholpen met oppompen van hun tent.

Zij stonden denk ik al een half uur te martelen met een elektrische luchtpomp om hun tent op te zetten.

Zij hadden pech met hun vouwwagen, er was een nokscharnier gebroken en konden ze hem niet gebruiken.

Noodgewongen hebben ze bij de Decathlon een tent gekocht met een pomp erbij die prut was.

Even verder naast ons had iemand een handpomp, deze heb ik even geleend en in notime stond de tent.

Wat een burenhulp hè!!

Het is vandaag bloedje heet, de dertig graden is bereikt en onder de luifel is het nog hoger.

Dit is het weer zoals we hier gewend zijn maar dat heeft deze keer aardig lang geduurd voor het zover was.

Zondag, 17 juni

Vandaag weer een warme dag, vanochtend alle vuile was in de machine gestopt en rond het middaguur was alles schoon en weer in de kast.

Na de middag een stukje gefietst naar Mallemort, een plaatsje in de buurt.

Daar was niets te beleven alleen hebben we daar even het hoogste punt beklommen en van het uitzicht genoten.

Terug naar de camping moest ik weer hard trappen, de accu was leeg.

Moet je hem maar vaker opladen.

Om vijf uur naar de match Duitsland -Mexico gekeken, en alle Hollanders genoten van de Duitse nederlaag.

Maandag, 18 juni

Al weer de achttiende, de tijd gaat sneller lijkt het,helaas.

Vanochtend met de fiets naar de Lidl geweest.

Vanmiddag met de auto naar L’Isle-sur-la-Sorgue, een leuk plaatsje gelegen aan dezelfde rivier als Fontaine de Vaucluse wat zo’n 8 km verderop ligt.

Het was er gezellig druk met toeristen en vele terrasjes, de meeste aan het snel stromende riviertje de Sorgue.

Na wat slenteren langs het water en door de smalle winkelstraatjes moest er natuurlijk weer gestopt worden voor een ijsje.

Na terugkeer op de camping eten en douchen en uitrusten van deze drukke dag, maar wel heel gezellige dag.

Dinsdag, 19 juni

Vanochtend met de auto over een fantastische route naar Salon de Provence gereden, Arda wilde daar shoppen. Dat is gelukt en na een bak koffie en wat gelopen te hebben door de stad zijn we naar Lambesc gereden om bij de daar grote super wat boodschappen te doen.

Daarna terug naar de camping, het is ondertussen 32 graden en onder de luifel nog meer, maar we mogen niet klagen.

Na de verlate lunch naar het zwembad om af te koelen.

Ook nog voetbal gekeken, Colombia tegen Japan.

In de ruimte waar we zitten te kijken naar een groot scherm hangen twee grote ventilatoren die een heerlijk frisse wind geven. Maar als je dan buiten komt dan is het weer kook-temperatuur.

Ik denk dat ik dit verslag ga verzenden, dus foto’s verzamelen en uploaden en de boel naar iedereen verzenden, een hele klus. En dat met die hitte.

1. Hilly en Meeuwes.:
    19 juni 2018
    Mooie omgeving, leuke plaatsjes en mooi weer! Echt vakantie! Groet!