Roquelaure 3

5 juni 2017 - Bidart, Frankrijk

Zoals vorige week al vermeld is het dinsdags wandelavond.

Met een groepje van 5 personen gingen we op pad, via diverse klimpartijen over smalle paadjes en met in de verte een naderende donkere lucht waaruit Arnold onweer voorspelde liepen we toch maar de  in zijn hoofd gemaakte route. Je kon heel duidelijk de sporen van wilde zwijnen zien die over de weilanden en hellingen hun voedsel zoeken, de boeren zijn er niet blij mee. Ook zagen we een hertje wat af en toe boven het koren uitkeek.

Net op tijd kwamen we terug in de bar van de camping en praatten wat na onder genot van een lekker biertje.

De woensdag begon goed maar in de middag kregen we een paar buitjes, ondanks dat hebben we nog een wandeling rond de camping kunnen maken .

Donderdag was het weer stralend en was het markt in Auch, daar zijn we naar toe geweest en na wat geslenter tussen de vele kraampjes een bakje koffie gedronken  en daarna weer terug gereden.

s'Middags naar het zwembad, geheel voor mij prive, geen sterveling te bekennen, dat was even lekker.

In het restaurant de eerder bestelde pizza's opgehaald en lekker gegeten.

Vrijdag weer naar Auch voor de boodschappen en tanken, zodat de auto weer klaar staat voor vertrek komende maandag naar Bidart.

Vanmiddag kwamen er weer wat gasten voor het pinksterweekend in de huisjes en werd het weer even wat drukker.

Zaterdag, vanochtend weer naar Auch geweest, we moesten naar de Intersport winkel om nieuwe slippers voor mij te kopen, mijn oude hadden het weer eens begeven, ik had er wel nog een met een touwtje gerepareerd maar die dienen nu voor reserve. Ik vond uiteindelijk bij de Decathlon een geschikt paar, afrekenen en wegwezen, ik betaalde met 20 euro en kreeg 19,01 euro terug, op het bonnetje stond het juiste bedrag, negenennegentigeurocent. Wat een prijs.

Na het eten en douchen naar het restaurant waar we de europacup finale gingen zien tussen Juventus en Real Madrid. Prima genoten evenals de ongeveer 20 man die daar zaten te kijken, jong en oud vermaakte zich.

Zondag, de laatste dag in Roquelaure, we gaan morgen naar Bidart aan de kust net onder Biarritz. Wat we daar meemaken komt in ons volgend verslag.

Net na het middageten hebben we de luifel en de andere spullen droog in kunnen pakken zodat we dat morgenochtend niet moeten doen.

We waren er net mee klaar toen begon het te regenen, en dat heeft het gedaan tot een uur of vijf. Dus gelukje, alles droog weg.

1. John:
    5 juni 2017
    Hallo Jan en Arda, het genieten gaat maar door zie ik, succes op de volgende camping, hier de komende dagen weer regen voorspelt maar tegen het weekend weer meer zon mocht je niets meer van mij horen, vanaf volgende week dinsdag zitten wij 15 dagen in Spanje, dus ook heerlijk in de zon, groetjes.
  2. Theo:
    9 juni 2017
    Als ik het allemaal zo lees dan genieten jullie goed van de vakantie
    Misschien kom ik jullie nog tegen want zaterdag vertrek ik naar Lourdes
    Gr Ineke en Theo