Deel 2 vakantie 2023

20 mei 2023 - Puy-l'Évêque, Frankrijk

Na een natte start van de route vandaag, jawel het miezerde vanochtend, dinsdag 16 mei, zijn we opweg gegaan naar de Lot en wel op camping Les Vignes in Puy L’Eveque.

Daar aangekomen bleken wij de enige gasten te zijn, en was er plek genoeg. Het had hier afgelopen dagen flink geregend. Maar nu scheen lekker de zon alleen stond er een aardige wind. Een leuke ruime plek gevonden en ons geïnstalleerd, we blijven voorlopig hier, genoeg in die auto gezeten.

Tegen het einde van de middag staakte de wind zijn werk, dus rust in de tent, ik bedoel aan de luifel.

Er kwamen nog 2 stellen om te overnachten maar gingen de volgende morgen weer weg.

woensdag 17 mei,

Alle vuile was in de machine gestopt en later in de droger.

Opgeruimd staat netjes.

Later met de auto op zirk gegaan naar de supermarkt en benzinepomp, ook dat was dichtbij en konden we voorlopig weer vooruit.

Met de fiets via een andere route nog even naar Puy L’Eveque geweest, foto’s gemaakt vanaf de brug.

De harde wind was nog niet weg eerder nog harder.

Donderdag 18 mei.

Vandaag met de fiets langs de rivier de Lot naar de plaats Fumel gereden. Je kon hier via fietspaden en heel af en toe de weg goed fietsen. Er was hier een Voie Verte over een oud spoorweg trace aangelegd, prachtig verhard en geen auto’s.

Het was Hemelvaartsdag dus alle winkels dicht, veel was er niet te zien, wel heel veel lege winkels.

In een restaurant wat wel open was hebben we lekker gegeten, we kwamen als eerste binnen maar even later stroomde het aardig vol, scheelt Arda weer koken vanavond.

Nadat we dezelfde route maar weer terug genomen hadden kwamen we weer op de camping terug, nog geen nieuwe kampeerders erbij, wel triest voor de beheerders.

Vrijdag, 19 mei

Het was droog vanmorgen, en wat later kwam de zon erdoor.

Toch kwam die frisse harde wind weer opzetten.

Na de koffie zijn we nog even naar de Super geweest.

Vanmiddag hebben we de boel weer opgeruimd en de luifel ingepakt. We zijn de regen en kou zat.

Morgen gaan we de zon en hogere temperatuur opzoeken.

Na vertrek vanuit Puy l’Eveque zijn we op weg gegaan naar Spanje. Ja je leest het goed, we waren het koude weer zo zat.

Na een vierhonderd kilometer via Montauban, Castres, Carcassonne, Narbonne naar Perpignan en vandaar de Pyreneen over naar San Pere Pescador. Camping Las Palmeras waar we jaren geleden ook twee maak geweest zijn ook vanwege het slechte weer in Frankrijk.

Onderweg steeg de temperatuur al van 12 graden naar zelfs even 27 graden. Dit is betere koek.

Nu weten we dat het morgen hier regent maar dat nemen we op de koop toe. Voor de rest van de week prima weer.

Nu ben ik het goed zat en zal vannacht wel beter slapen. Niet van die koude nachten meer.

Zo jullie weten waar we momenteel uithangen.

Wordt weer vervolgd.

1. Robin Viester:
    20 mei 2023
    Muchos plezieros en Espana!
  2. Eef Keizer:
    Zo....wat een eind gereden. Nu hopelijk beter weer. Groetjes uit Hoogland
  3. Paulien Hartveld:
    20 mei 2023
    Ja, ik had al gehoord van vrienden dat in Frankrijk slecht weer was en HEEL VEEL WIND.
    Betere tijd in Spanje ...
  4. Paulien Hartveld:
    20 mei 2023
    Ik had al gehoord, dat het weer in Frankrijk minder was en HEEL VEEL WIND.
    Gelijk hebben jullie, op naar Spanje.
    Ga genieten van het betere weer.
  5. Greet Gillissen:
    21 mei 2023
    Goedemorgen.Waardeloos dat het daar ook regende.Maar wel verstandig dat jullie naar Spanje zijn vertrokken. Gelukkig is het daar wel beter weer.Jullue hebben best al veel mooie plaatsjes gezien.Bedankt voor de foto.s.ik wens jullie nog veel zonnige dagen toe.Groetjes