Deel 7 Vakantie Spanje

14 juni 2023 - Sant Pere Pescador, Spanje

Vrijdag, 9 juni

Vanochtend was het weer eens was- en droogdag.

het was vandaag goed warm, de dertig graden gehaald.

Vanmiddag naar het strand gewandeld en lekker zitten kijken naar de vele surfers.

Vanavond keken wij tegen een donkere lucht aan en rommelde het wat maar zoals gewoonlijk valt er geen regen, hoop ik.

Later op de avond is er toch een buitje overgekomen, stelde niet veel voor en al helemaal geen onweer.

Zaterdag, 10 juni

Fietsweer, vanochtend een rondje gemaakt met de fiets, zo’n 17,5 km gereden langs een heel klein dorpje “Cinq Claus”, twee huizen een kerk en een restaurant!

s’middags is Arda weer naar het strand geweest en heb ik nog een rondje gefietst, ik zit niet graag op het strand.

Zondag, 11 juni

Een echte vakantiedag, dus niks doen en moeten.

In de middag is er een buitje gevallen, niet de moeite waard, de temperatuur bleef hoog.

Maandag, 12 juni

Net als bij jullie wordt het weer aardig warm, er is op dit moment geen zuchtje wind.

Ik stelde voor vandaag naar Gerona te rijden. Een grote stad met een grote stadsmuur waar je overheen kunt wandelen. Vele leuke smalle straatjes al dan niet met trappen, het is daar aardig om te wandelen, kortom een leuke stad.

Bij de grote kathedraal zijn helemaal veel trappen, zie foto’s.

Ook leuk de gekleurde gevels van  de huizen langs de rivier de Riu Ter die door de stad loopt.

En niet te vergeten de Rode Brug!

Na het wandelen begon de maag te knorren, we belanden bij een restaurant met een Griekse naam, zie foto.

We hebben daar prima gegeten voor een redelijke prijs.

Daarna weer terug naar de camping.

Weer een leuke dag.

Dinsdag, 13 juni

Vanochtend iets minder zon en zelfs toen we na de koffie op de fiets naar de super gingen werden we verrast door een regenbuitje, even schuilen en toen snel terug gefietst.

De temperatuur is prima, even een dagje wat verkoeling. Het is bij jullie nu warmer, vanmorgen zei een buurman hier op de camping dat we naar Spanje zijn voor de koele zomer en thuis is de hitte.

Einde van de middag weer gerommel in de verte maar net toen we wilde gaan douchen begon het te druppen en heel hard re waaien en werd het donker boven ons. Maar het bleef bij een enkele bui en was het snel weer over.

Woensdag, 14 juni

Vandaag is de laatste koelere dag, de komende dagen wordt het flink warmer. En jawel om 12 uur was de zon terug.

In de loop van de middag liep de temperatuur al weer boven de dertig graden op.

Wij gingen met de auto naar het park even boven Pescador.

Daar parkeerde we de auto en zagen daar enorm veel glas liggen van ingeslagen autoruiten.

We zijn toch gaan wandelen en hebben de uitkijktoren beklommen maar ik wist niet hoe snel ik bij de auto terug moest komen. Gelukkig niets gebeurd.

We zijn daarna naar camping Nauta Almata gereden daar vlak in de buurt om even rond te kijken hoe het er daar uit ziet.

Een enorm grote camping, je hebt daar wel je fiets nodig, zo’n groot oppervlak heeft die.

Het zag er prima uit, grote mooie grasplekken, een zevental toiletgebouwen, ruimte maar weinig schaduw.

Terug op onze camping eerst een drankje met wat chips.

Wordt weer vervolgd

1. Greet Gillissen:
    15 juni 2023
    Goedemorgen.Ik vind jullie goed bezig.ik ben niet zo actief hoor.Heb net ontbeten en ga zo naar het strand lekker onder de parasol lezen.Hier is het ook behoorlijk warm.Vind het gezellig dat mijn vrienden er zijn .Ik wens jullie nog fijne en mooie dagen toe
  2. Ingrid:
    23 juni 2023
    Leuk dat jullie Gerona bezocht hebben. Mooie foto's!