Deel 6 vakantie Spanje

8 juni 2023 - Sant Pere Pescador, Spanje

Zaterdag, 3 juni

Het is dit weekend weer drukker op de camping, vele plekken zijn vol. Velen daarvan (Spanjaarden) gaan zondag avond weer weg.

Je hebt er geen last van, er is wat meer vertier, dat is wel gezellig, anders die oudjes uit Holland die zitten toch maar veel voor hun caravan. Sommige niet die fietsen of gaan er wandelend of met de auto op uit.

Net als wij, we zijn naar het plaatsje Peralada gereden en daar wat rond gelopen, leuke smalle straatjes naar boven en naar beneden.

Er was een kasteel (zie foto’s) waarvan precies om 11 uur het hek open ging en konden wij de tuin in. We zijn niet in het kasteel geweest.

Na de middag heb ik de kwalificatie van de Formule 1 gevolgd in de serre van het Restaurant. Vele Hollanders hier aanwezig. Binnen konden de Spanjaarden de dames finale voetbal Barcelona-Wolfsburg zien welke door Barcelona is gewonnen.

Er hing hier in het binnenland een heel donkere lucht en het rommelde af en toe, maar er is geen druppel gevallen. Wat later was alles verschoven richting zuiden en kwam de zon terug.

Zondag, 4 juni

Vandaag zoals gebruikelijk op zondag de croissants bij het ontbijt. Andere dagen breng ik ze niet mee want dan worden we tonnetje rond.

Alhoewel Arda voor bij de koffie nog een lekkere koffievlinder had gehaald in de camping-winkel. Deze ging er toch wel in hoor.

Vanmiddag is Arda naar het strand geweest en heb ik met vele andere Hollanders naar de tv gekeken hoe Max opnieuw de Formule 1 winst naar zich toe trok.

Vanavond heb ik nog wat foto’s gemaakt van de prachtige palmen hier op het terrein.

Maandag, 5 juni

Normaal maandag wasdag maar bij ons deze keer niet.

De grote drukte van het weekend was weer verdwenen en de rust is terug gekeerd.

In de loop van de dag aan een kant van de luifel een zijkant erin geritst, nu zitten we lekker uit de wind van zee die wat frisser was geworden.

De jongens van het onderhoud hier op de camping sproeien de paden om stof te verminderen, zij maaien het gras van de leeggekomen plaatsen en harken het overtollige blad weg. Net als de toiletten wordt het terrein ook goed bijgehouden.

Na de lunch zijn we nog even een stukje gaan fietsen maar een donkere lucht in de verte deed ons snel omdraaien en terug naar de camping gaan.

Later in de middag rommelde het weer een keer maar tot nu toe is er niets gevallen.

Dinsdag, 6 juni

Na de koffie met de auto via een prachtige slingerweg naar de plaats Banyols gereden. Deze plaats ligt aan een groot meer met een jachthaventje en diverse uitspanningen waar je een hapje of drankje kunt nuttigen.

We hebben een stuk langs dat meer gelopen en zijn na een bakje koffie op een terras de stad in gegaan om nog iets te eten. Nou dat viel tegen, bijzonder weinig restaurantjes alleen wat pizzeria’s.

Dus zijn we maar teruggegaan naar de camping.

Het was vanmorgen op de heenweg tussen de 25 en zelfs 29 graden geweest, nu is het wat bewolkt en koelt het gelijk weer wat af.

Einde van de middag kwam er dan een einde aan de lange droge periode. Het begon te regenen, maar al met al viel het nog mee.

Woensdag, 7 juni

Mariska jarig, van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag, ook nog even via deze weg.

Vanochtend naar een winkel geweest waar veel stenen potten en spulletjes verkocht worden. Ik heb een aantal fotos toegevoegd. Het was ook druk in het dorp vanwege de markt, hoe moet je hier lopen in het hoogseizoen? Nu staan er al vaak files van de doorgaande autos in de dorpsstraat.

Vanmiddag lekker liggen lezen, de wind kwam wat opzetten en zaten we lekker onder onze luifel.

Wanneer we hier zullen vertrekken weten we nog niet, direct als het weer in Frankrijk beter zou zijn maar op vele plaatsen is het iedere dag nog regen en onweer in de middag.

Donderdag, 8 juni

Na vanochtend weer wat boodschappen te hebben ingeslagen zijn we vanmiddag een autorit gaan maken door de bergen naar Cadaques, een leuk toeristisch plaatsje aan de zee. De rit er naar toe is fantastisch, lekker slingeren, echt naar mijn zin.

Daar aangekomen de auto op een parkeerplaats gezet en de plaats door gelopen langs de zee en door de binnenstraatjes die bergop bergaf lopen.

Er staan heel veel mooie bougainville en andere planten en er zijn erg leuke straatjes.

De wandelroute langs de zee is heel leuk, er staan vele mooie witte huizen en veel restaurantjes en ijs-tentjes.

Toen we het lopen zat waren zijn we weer terug naar de auto gegaan en hebben de terugweg weer slingerend afgelegd, dat is echt een top route.

Terug op de camping aan het bier en later eten en slapen.

Wordt vervolgd.

1. Greet Gillissen:
    9 juni 2023
    Goedemorgen.Wat een fijne en mooie vak.hebben jullie.Bedankt voor de mooie foto’s.Leuk hoor om die dorpjes te bezoeken. Aanstaande dinsdag ga ik voor 10 dagen naar Spanje.De vlucht gaat nog door.Arda en Jan nog heel veel fijne en zonnige dagen .Groeten van mij
  2. Hilly en Meeuwes.:
    11 juni 2023
    Dat was vandaag weer croissantjesdag. (haha). Mooi kasteel met tuin. Gaan jullie het kasteel ook nog bezoeken? Wij hebben hier ook prachtig weer. Genieten jullie maar fijn. Hartelijke groet van Hilly en Meeuwes.
  3. Henk en Petri:
    13 juni 2023
    Eindelijk hebben wij jullie reisverslagen kunnen lezen, nu wij weer thuis op de bank zitten ! De verslagen zijn leuk en gezellig op te lezen! Top gewoon!
    Wij wensen jullie nog veel mooie en fijne reisdagen toe 👍🤗