Deel 5 vakantie Spanje

2 juni 2023 - Sant Pere Pescador, Spanje

Dinsdag, 30 mei

Hier ben ik weer, uitgeslapen en wel. Op onze plek in de stam van een olijfboom zit een nestje van mussen die de hele dag af en aanvliegen met veertjes en takjes om een nestje te bouwen.

Net voor koffietijd naar de Lidl in La Escala geweest om boodschappen te doen.

Ze hadden helaas niet alles wat we nodig hadden dus vandaar even de weg oversteken naar de Mercadona, maar zelfs daar vonden we niet wat we nodig hadden.

Na terugkeer op de camping koffie gedronken en daarna ben ik op de fiets nog hier het dorp ingeweest om ontbrekende spullen te halen.

Vanmiddag is Arda nog naar het zwembad geweest en er was weer een dag om.

Woensdag, 31 mei

Ola, wat krijgen we nu, bewolking dat is niet de bedoeling!

In het noorden zien we een donkere lucht, potverdorie zelfs enkele druppels vallen er.

Maar ja hier moeten we het maar mee doen, na zoveel zon even een buitje tegen het stof.

Na de middag zijn we met de auto richting Fiqeras gereden want daar is een Decathlon, daar heb ik nog een paar nieuwe schoenen gekocht.

Daarna verder gereden naar Rosas, daar een ijsje gekocht door de winkelstraat gelopen en later via de boulevard terug naar de auto. Er hing een heel donkere lucht en het rommelde een keer maar het bleef droog.

Op de terugweg reden we met de auto door een laag gelegen stuk weg wat vol water stond, en splash een golf over ons heen, je zag even niks, gauw ruitenwissers aangezet, maar raam van Arda stond nog open, die werd lekker nat.

Terug op de camping bleek er niets gevallen te zijn.

Het menu voor het donderdagavond diner was weer op het bord geschreven. Daar maak ik een foto van en dan probeer ik met internet een en ander te vertalen. Het was naar ons zin, dus reserveren.

Donderdag, 1 juni

Vandaag zou het volgens buienradar delen van de dag regenen, maar wat schertst onze verbazing, zonnig weer.

Toch hebben we de wasmachine en droger maar weer gevuld en hebben we weer spul genoeg om aan re trekken.

Na de middag rommelde het wat vanuit het binnenland maar daar bleef het bij

Vanavond gaan we lekker uit eten en krijgen we het wekelijkse gastronomische menu voorgeschoteld. Afwachten maar.

Helaas, we waren er om zeven uur en hebben heel lang moeten wachten voor er iets van het diner op tafel kwam.

Nu is dat in de vakantie niet zo erg want je hebt toch tijd zat maar anderen die later binnenkwamen kregen eerder hun voorgerecht(en).

ik zal jullie verder niet vervelen met de rest maar die was niet om over baar huis te schrijven.

algehele afknapper deze keer.

Vrijdag, 2 juni

vanmorgen op de fiets boodschappen gedaan, en wat later zag ik 2 politie auto’s over de camping rijden. Even later kwam de gele trauma-helicopter over en draaide over ons heen en landde aan de overkant van de straat voor de camping op een weiland. Vier personen in rode pakken kwamen met een politie-auto de camping op naar een plek twee paadjes bij ons vandaan.

Even een beetje schrik bij sommige mensen om ons heen, wat is er aan de hand?
Bleek naderhand om een ongeveer tachtigjarige vrouw te gaan die heel lang ter plekke daar behandeld is maar het niet heeft gehaald.

Wij zijn na de middag met de fiets naar een buitenwijk van La Escala gereden en daar wat foto’s gemaakt, heel leuke fietstocht.

Op de terugweg bij Sant Marti d’Empurias nog even rondgewandeld (zie foto’s)

Ook nog wat foto’s gemaakt van de surfers.

1. Greet Gillissen:
    2 juni 2023
    Bedankt voor jullie reisverslag.Jullie maken nog wel wat mee.Wat betreft het weer. Gelukkig is volgens mij de temp. wel goed. af en toe een spatje regen.Een naar bericht wat er op de camping is gebeurd met die dame.Maar jullie zijn best actief met wat fietsen en en lekker boodschapjes doe en lekker eten.Bedankt voor de foto.S.L. Groeten van mij
  2. Eef Keizer:
    2 juni 2023
    Jullie vermaken je prima! Ga zo door.👍
    Groetjes