Deel 8 Vakantie Spanje >> Frankrijk

20 juni 2023 - Sant Pere Pescador, Spanje

Donderdag, 15 juni

Vandaag onze laatste dag hier op de camping Las Palmeras in San Pere Pescador. Vanavond breek ik de luifel af en zorg dat het meeste ingepakt is zodat we morgen, vrijdag rond 9 uur kunnen vertrekken. We gaan terug de grens over naar Frankrijk.

Vrijdag, 16 juni

Om half acht op, douchen en ontbijten en dan vertrekken vanuit Spanje opweg naar een camping in Brioude.

Ruim 400 km gereden via Perpignan, Narbonne, Beziers, de brug bij Millau zijn gearriveerd op de camping “De La Bageasse” net buiten Brioude.

Na een rondwandeling zagen we dat ze een snackbar hadden. Daar zijn we later naar toe geweest en hebben daar best gegeten. Het zat er vol, er kwamen mensen van buitenaf die helaas geen plek kregen.

Douchen en slapen, ik hoop de hele nacht door, want zo’n rit vergt wel wat van je.

Zaterdag, 17 juni

Heel goed geslapen, lekker stil hier en niet zo heet vannacht. Geen lawaai van koerende duiven zoals in Spanje op de camping. Die begonnen even na vijf uur al.

Het plan was om net na de middag de stad in te gaan, maar helaas alle parkeerterreinen niet te bereiken ivm een festival van de brandweer op de markt.

na een gekrioel van straatjes eruit gekomen en naar de Carrefour gegaan. Dat was een enorm grote supermarkt.

Hier een poos rondgelopen door alle gangen en lekker afkoelen.

Daarna weer naar onze plek, tijd voor een drankje, helaas was mijn biertje nog niet koud dus ben ik naar het terras gelopen en daar een biertje genomen.

Zondag, 18 juni

Vanochtend vertrokken vanuit Brioude en op weg gegaan naar camping Les Ceriselles in Vincelles vlak bij Auxerre.

Wij hebben een rustige rit gehad, het was zondag en dat scheelde.

Aangekomen op de camping een plek gezocht en ons weer geïnstalleerd. Het weer was uitstekend.

Net na de start van de autorace vanuit Montreal Canada begon het me toch even te onweren, alle ramen dicht, buiten alles vast gezet en fietsen onder de luifel gezet. Gelukkig duurde het niet lang en de hagelstenen waren niet zo groot deze keer.

Maandag, 19 juni

Het begon vanmorgen met wat druppeltjes maar kwart voor negen scheen de zon alweer, zal wel weer een warme dag worden. We gaan na de koffie met de fiets naar de Auchan die ik op de plattegrond gevonden heb en die vlak bij is. Nu bleek er helemaal geen Auchan te bestaan hier, maar een BI1 super. Nu hadden ze daar wel bijna alles maar veel duurder als bij andere supers.

Na de lunch zijn we met de fiets langs het Canal du Nivernais wat parallel loopt met de Yonne, naar een volgend dorpje Cravant gefietst en daar zijn we doorheen gereden en wat leuke foto’s gemaakt.

We passeerden een boot in het canal en de vrouw was met een net een dol aan het opvissen welke zij verloren hadden, ik heb hem samen met haar uit het water gevist en haar aangegeven.

Ze was zo dankbaar, bleef maar handkusjes en thank you zeggen, volgens mij waren het Ieren. Aan de vlag te zien.

Terug op de camping, Biertje! Met chips.

Dinsdag, 20 juni

Vanochtend kreeg ik door iets het idee om direct op te breken en weg te gaan. Het toiletgebouw (5 stuks) hadden elk 1 toilet, 2 douches, 2 wascabines voor de mannen en hetzelfde voor de vrouwen. Als je ging douchen zat er naast je iemand te zuchten en te steunen. Dat vonden we maar niks, er was geen steun om de doucheslang goed te kunnen ophangen om er dan onder te staan. Al met al geen camping om terug te keren.

Dus alles ingepakt, opgeruimd en een uurtje later op weg. Nu naar een camping in de stad Verdun.

Daar aangekomen na een kris kras sluipdoor rit door het centrum omdat de route-planner een steekje liet vallen. Wij kregen een plek toegewezen en de camping stroomde vol met overnachters.

Voor een dag of twee kun je hier wel blijven, maar niet langer, het is een lang uitgestrekte camping, je loopt je mottig naar de kraan, toiletgebouw of iets dergelijks.

Maar morgen gaan we de stad in en enkele van de vele herinneringen bekijken vanuit de eerste wereldoorlog die hier gewoed heeft.

Wordt vervolgd…..

1. Greet Gillissen:
    21 juni 2023
    Dit is een indrukwekkend verslag.Jullie hebben echt heel veel mooie en gezellige plaatsen gezien.En natuurlijk lekkere eetgelegenheid.Vandaag mijn laatste dag in Spanje en morgen weer naar huis.Ik wens jullie nog fijne en mooie dagen toe