Eindelijk, is het weer zover!

15 mei 2023 - Amersfoort, Nederland

Na veel zoeken naar geschikte campings is de route al weer grotendeels gereed. Het ligt aan het weer waar we uiteindelijk terecht zullen komen.

Nu alle spullen weer van de zolder halen en klaar zetten om in de auto en caravan te plaatsen.

Alles weer spic en span schoongemaakt, auto afgetankt, klaar voor vertrek. Zoals gewoonlijk gaat er weer veel te veel mee, maar ja je zal het maar nodig hebben.

Zaterdag, 13 mei is het zover, we gaan weer op pad en wederom naar Frankrijk. Ik heb een deel van de route ingetekend maar wordt tijdens de trip vanzelf aangepast en later nog uitgebreid.

Onze eerste bestemming is weer camping Moulin de Malempre in Manhay Belgie, zo’n 40 km onder Luik. Dit is de eerste stop , hier kunnen we net als andere keren heerlijk eten in de Bistro Moulin.

De volgende dag rijden we door de Belgische Ardennen richting Frankrijk.

Maar omdat het weer in Frankrijk nog niet het je van het is hebben we gekozen voor plan B.

We gaan zondagmorgen richting Auxerre, daar kijken we hoe het weer is verder naar het zuiden in Frankrijk. Momenteel is het overal regen, onweer en hagel wat de klok slaat.

Zondagmorgen rond 9 uur reden we weg vanuit Manhay, het was droog en een zonnetje op weg naar Auxerre.

We hebben een route gevolgd door de Belgische Ardennen via Roche, Bouillon en Sedan naar Chalon en Ch. en Troyes.

Zoals in eerdere jaren dat we hier op de camping overnachten was ernaast een enorme grote kermis.

Daar zijn we natuurlijk even overheen gelopen, heel veel jeugd met hun ouders, het was ook zondag.

De volgende morgen, maandag 15 mei verder gereden, niet richting Limoges maar naar Issoire, zo’n 30 kilometer onder Clermont Ferrand.

Nu kijken we morgen ochtend wat het weer overal is en kiezen dan onze richting.

Tot nu toe hebben we het op de dag en onderweg droog gehad maar de nachten waren erg koud.

Nu in Issoire zitten we op een prachtige grote plek in de zon.

We zijn net naar de grote Carrefour geweest voor de boodschappen en de auto afgetankt voor morgen.

Wordt vervolgd

1. Rob:
    15 mei 2023
    Valt reuze mee die hoeveelheid spullen.
    Goede reis en veel plezier.
  2. Greet Gillissen:
    Hier regent het weer
  3. Greet Gillissen:
    15 mei 2023
    Jullie hebben er al aardig wat km opzitten.maar wat ik gelezen heb gaan jullie weer prachtige plaatsen bezoeken.Jan en Arda fijne en zonnige vakantie
  4. Eef Keizer:
    16 mei 2023
    Heel veel plezier en geniet van jullie vakantie. 😘
  5. Theo:
    16 mei 2023
    Geniet van jullie vakantie ,en erv komt vast beter weer aan
  6. Marit:
    16 mei 2023
    Jeetje wat hebben jullie al wat kilometers afgelegd. Hopelijk laat het zonnetje snel wat van zich zien! Veel plezier😘