Deel 3 vakantie Spanje

25 mei 2023 - Sant Pere Pescador, Spanje

Jawel zoals jullie in het vorige verslag al hebben kunnen lezen wij zijn weer in Spanje en wel op Camping Las Palmeras.

Nu werden we zondagochtend gewekt door gespetter op het dak, het miezerde, maar ja dat wisten we dat dat kon gebeuren.

Hopelijk blijft het de rest van de week droog.

Wij zijn hier vier jaar geleden geweest en het ziet er nog even mooi uit als toen, even spic en span.

Toen we gisteren aankwamen dacht ik even van oei oei wat staat het hier vol maar vanmorgen gingen er weer aardig wat weg.

Het is toch de gehele dag wat druilerig gebleven helaas.

Maandag 22 mei

Het was vanmorgen nog bewolkt maar de temperatuur is oke. Rond 11.30 uur kwam dan eindelijk de zon door en bleef het verder de hele dag zonnig.

We hebben een fietstochtje gemaakt naar La Escala, dat ligt hier 10 kilometer vandaan. Daar een heerlijk ijsje gegeten en op ons gemak terug langs campings en de zee. Er waren al diverse surfers bezig langs het strand, een leuk gezicht die kleurige zeilen.

Als het weer zo blijft hoor je ons niet meer klagen, eindelijk een korte broek aan, kunnen die witte stelten wat bijkleuren.

Een heerlijke dag hier

Dinsdag, 23 mei

Vanochtend met de auto naar de grote Supermercado geweest in La Escala, wat een enorm assortiment hebben ze hier, en al net zo schoon alles als op de camping.

Vanmiddag een wandeling over het strand gemaakt, prachtig zonnig weer en een lekkere wind.

Woensdag, 24 mei

Vanmorgen naar de markt in San Pedro Pescador geweest op de fiets. Op de heenweg merkte ik dat de ondersteuning niet werkte dus werd het ritje wat harder trappen geblazen.

Vandaag was het wasdag, muntjes gehaald voor de wasmachine en de droger, dan zijn we er maar vanaf, geen was ophangen en afhalen.

Verder vandaag lekker antutten en vanmiddag ben ik nog een stukje gaan fietsen, ook om te zien of die nog goed werkte, op internet gezocht naar foutmeldingen en hier op de camping een oude baas aangesproken of die er wat verstand van had, maar ik vond wat nodig wat om de boel te resetten. Hij deed het weer.

Het zal je toch gebeuren nu je fiets en vorig jaar de auto met troubles.

En tenslotte nog even dit, rond drie uur vannacht begon het dan toch te onweren, na een uurtje hield dat zich weer rustig maar de regen bleef tot zes uur doorgaan.

Wordt vervolgd

1. Ingrid:
    25 mei 2023
    Wat fijn dat jullie nu goed weer hebben. En een prachtige camping!! Goede herinneringen aan! Geniet er van!
  2. Greet Gillissen:
    25 mei 2023
    Dag Jan en Arda.Fijn om te lezen dat de korte broeken aan kunnen dat betekend dat het mooi weer is.jullie hebben er wel een stukje voor moeten rijden maar nu is er het echte vakantie gevoel.Ik wens jullie nog heel veel mooie en zonnige dagen toe.Groetjes
  3. Macey:
    29 mei 2023
    Wat heerlijk zeg dat jullie nu lekker een beetje zon en warme temperaturen hebben!! Geniet ervan met z'n tweetjes!! Liefs van Macey