Deel 4 vakantie 2024

1 juni 2024 - Sant Pere Pescador, Spanje

Zondag, 26 mei

Vanmorgen prachtig weer, het wordt zo’n 25 graden en weinig wind. Wat wil je nog meer.

Vanmiddag een fietstocht gemaakt naar de monding van de Fluvia, de rivier die hier langs Sant Pere Pescador stroomt en in zee uitkomt. Vele mensen in en om het water, heel veel campers op de parkeerterreinen.

Maandag, 27 mei

Vanochtend boodschappen gedaan bij de Lidl in la’Escala

Vanmiddag is Arda naar het strand gaan zonnen en ik ben een stuk gaan fietsen.

Bij terugkomst op de camping waren de lege plekken om ons heen gevuld met nieuwe vakantiegangers, de meesten komen met campers. Gedaan met de rust.

Dinsdag, 28 mei

Vandaag gaan we een autorit maken naar Besalu, een oud stadje gebouwd tegen een helling en verbonden door een brug.

De rit er naar toe was prachtig en daar aangekomen de auto op een parkeerplaats gezet.

Vandaar liep je aan de overkant van de straat direct de brug op en kon je de stad in, allerlei oude smalle straatjes met heel veel souveniers-winkeltjes.

Na een en ander bekeken te hebben was het tijd om de maag bij te vullen. We vonden een leuk restaurantje met terras op het plein waar we heerlijk gegeten hebben.

Later die middag weer terug naar de camping, weer een leuke dag gehad.

Woensdag, 29 mei

Zo rond de klok van half negen komt het zonnetje door de dunne bewolking heen op de camping en het beloofde weer een prachtige dag te worden.

Vanmiddag hebben we een fietstochtje gemaakt naar een stadje zo’n 12 kilometer hiervandaan, Castello d’Empurias.

Daar even rondgelopen en op een terrasje wat gedronken alvorens de terugrit te beginnen.

Heen en terug dezelfde route gereden door open veld en vele boomgaarden met heel kleine appeltjes eraan, over verharde wegen en zandpaden een aanslag op je fiets maar dat wordt weer verplicht schoonmaken.

Donderdag, 30 mei

Vanmorgen kregen we weer de ruimte om ons heen, er vertrokken er weer op weg naar huis, nu zal er best wel weer een ander komen maar dat zien we dan wel weer.

We hebben mensen gesproken die 35 jaar geleden Amersfoort hebben verlaten en naar Drachten zijn verhuisd. Ze wisten nog veel van hun oude stad.

Verder vandaag wat rustig aan gedaan en vanmiddag nog even met de auto naar de Bonpreu (supermarkt) geweest.

Eind van de middag een donkere lucht boven de Pyreneeën, maar trok tot nu toe boven ons langs.

Te vroeg gejuicht, met de afwas en even later met douchen kwam het met bakken uit de lucht, dus 2x met de plu erop uit.

Daarna lekker binnen hoog en droog zitten lezen en luisteren naar het gekletter van de druppels op het dak.

Maar toen we in bed lagen begon het te stormen, de luifel klapperde op en neer, wij in pyama naar buiten en hebben hem afgebroken en opgerold snel in de auto gelegd.

De tafel en stoelen en wasrek plat op de grond  gelegd, de fietsen stonden onder een zeil met een plons water erin, maar dat bleek vanochtend er toch afgewaaid.

Vrijdag, 30 mei

Vanmorgen de luifel en stokken maar ingepakt en opgeborgen in de auto, verder lekker in de zon koffie gedronken

Door het tekort aan slaap de rest van de dag rustig aan gedaan, de wind raasde maar voort, later op de dag moet die rustiger worden.

Zaterdag, 1 juni

We hebben besloten de luifel er maar af te laten, we hebben schaduw genoeg. Wat later op de dag besloten we morgenochtend te vertrekken naar Saint Antonin Noble Val in Frankrijk naar camping Les 3 Cantons.

We hoorden dat maandag 3 juni de grensovergang Frankrijk-Spanje door boerenprotesten geblokkeerd zou zijn dus vertrekken we morgenochtend.

Wordt vervolgd.

1. Willemen Yvonne van de Beek:
    3 juni 2024
    Jan en Arda, fijn dat jullie (zonder auto problemen) in het zonnige zuiden zijn en het naar jullie zin hebben. Slim om toch maar de grens over te gaan naarFrankrijk. veel plezier verder.
  2. Eef:
    3 juni 2024
    Veel plezier verder in Frankrijk met hopelijk mooi weer. Groetjes
  3. Henk Batavier:
    6 juni 2024
    Ik ben benieuwd hoe jullie, de wegen uitzoeken om met de caravan te kunnen rijden? Zeker richting de Pyreneeën.
    Goede reis en fijne dagen gewenst.

Jouw reactie