Deel 7 vakantie 2024

14 juni 2024 - Cognac-la-Forêt, Frankrijk

Maandag, 10 juni

Op de een of andere manier is mijn deel 6 te vroeg verzonden, maar ja gebeurd is gebeurd.

Vanochtend met de auto naar St Junien gereden om boodschappen te doen. Wij vonden daar een Lidl, Hyper U, een Leclerq en een Aldi.

Daarna terug naar de camping en nog een was gedraaid.

Er kwamen twee Franse stelletjes met elk een mini caravan, een Eribaatje naast ons staan, en gelijk weer kwebbel kwebbel kwebbel, gelukkig blijven ze maar 1 nacht.

Vanmiddag met de auto naar Aixe-sur-Vienne geweest, was niet veel te beleven, kunnen we schrappen.

We willen morgen naar Oradour-sur-Glane gaan om daar de resten van de oorlog te bekijken.

Het blijkt dat als ik foto’s plaats in mijn programma en het verhaal erover nog niet gepubliceerd is jullie al wel die foto’s kunnen zien, ik vind dat een fout in het programma en ga dat melden.

Als jullie mij een reactie terugsturen met de mededeling wat een mooie foto kunnen jullie dan ook erbij vermelden om welke foto het gaat, ik weet nu niet welke foto jullie nu mooi vonden. Alvast bedankt.

Vanavond naar Nederland tegen IJsland gekeken.

Dinsdag, 11 juni

Vanmiddag met Arda naar het plaatsje Oradour-sur-Glane gereden, dat is een plaatsje waar tijdens de 2e wereld oorlog een grote ramp heeft plaatsgevonden.

Op 2 foto’s die bijgevoegd zijn kun je een en ander lezen, hoop ik als de letters te vergroten zijn.

Er stonden wel 6 touringcars en vele auto’s op de parking, dus het was er aardig druk.

Via het museum en entree kon je de oude vernielde plaats inlopen.

Er waren schoolklassen met de bus gekomen en die liepen al kletsend en lachend voor ons uit, stilte betrachten was er voor hen niet bij. Stond nog vermeld bij de ingang.

Je kunt je niet voorstellen dat zoiets gebeurd is, hoewel de oorlogen in Oekraïne en Israël dit nog steeds blijven herhalen.

Woensdag, 12 juni

Vandaag met de auto naar Limoges gereden, zo’n 24 km ongeveer, de auto in een parkeergarage geplaatst, oo oo wat nauwe ingang met bochten en hardstikke donker daar binnen, af en toe floepte er een lamp aan en als je voorbij bent ging het weer uit.

We zijn naar het station van Limoges gelopen en daar wat rondgekeken, moest erg mooi zijn vooral de gebrandschilderde ramen.
Daar een bakje koffie met een heerlijk gebakje genomen en daarna de stad in gewandeld, het was even zoeken naar het voetgangersgebied maar gevonden.

Er was een LaFayette warenhuis waar we nog in zijn geweest en rond het middaguur geluncht in een klein restaurantje en later naar het Aquarium geweest wat dicht tegen het centrum aan lag, dus nog een klein stukje lopen.

Daarna terug naar de camping, weer een droge dag gehad met wat wolken maar een frisse wind.

Donderdag, 13 juni

Vandaag staat een bezoekje aan Saint Junien op de agenda, daarna gelijk boodschappen inslaan en auto voltanken.

Vanmiddag in St Junien op zoek naar de drie boogbruggen over de rivier de Glane, deze stroomt ook langs Oradour.

Een stukje afdalen via een helling in het bos tot aan de brug. Het was een fraai gezicht deze drie bogen via rotsen een overspanning te laten maken over de rivier.

Daarna de auto volgetankt (€1,739) bij de Leclerc, een super grote winkel met een kleding afdeling eraan etc. Dit was tot nu toe de grootste super die we deze vakantie bezocht hebben.

Morgen wordt het weer wat minder en zullen we bij regen binnen moeten blijven.

En jawel het begon al vroeg wat te regenen, vele kampeerders om ons heen vertrokken, dus staan we nu weer vrij rondom ons heen.

Plan is om zaterdag naar een andere camping te gaan en wel in Vermenton op camping Coulemières, in de buurt van Auxerre.

Het bleef de hele vrijdag doorregenen dus zaten we noodgedwongen binnen in de caravan.

Wordt vervolgd.

Jouw reactie