Deel 8 vakantie 2024

17 juni 2024 - Vermenton, Frankrijk

Zaterdag, 15 juni

Vanmorgen vroeg rond 7 uur heeft het een tijd geregend, jammer want dan is de luifel nat en die moet nog worden ingepakt.

Maar ja het is gelukt en we zijn weer op weg naar een nieuwe camping.

Via Limoges, Chateauroux, Vierzon richting Auxerre, vlak daarvoor via een binnenweg naar Vincelles en daarna naar Vermenton.

Een klein campingterrein met het meest noodzakelijke. Er stonden aardig wat vakantiegangers, meer dan op de vorige campings met uitzondering van die in Spanje, die was bijna vol.

Na het installeren van onze spullen even een rondje gemaakt over de camping om te zien waar alles te vinden is.

Een simpele maar lekkere maaltijd bereid door Arda, voorzien van een rood wijntje en een toetje toe. Al die anderen die maar buiten de deur eten, ze doen maar.

Even nog de verhalen van Petri en Sabine lezen en dan lekker pitten.

Zondag, 16 juni

De weersvoorspelling beloofd niet veel goeds maar laten we hopen dat ze het mis hebben.

Helaas begon het vanmorgen te regenen, het bleef gelukkig maar bij buitjes, dus tussendoor nog even boodschappen doen. Komende dagen wordt het beter en zeker de temperatuur.

Zelfs in de supermarkt kon je naar het voetballen kijken, tussen allerlei Franse spulletjes, de stoelen stonden klaar.

Ik heb geprobeerd of de wedstrijd Polen-Nederland hier op de tv te zien zou zijn maar helaas geen zender beschikbaar.

Wel heb ik op nog geen 900 meter van de camping een laadpaal gevonden waar ik de auto kan opladen, ook dat weer voor elkaar.

Wordt vervolgd

1. Jeroen Batavier:
    17 juni 2024
    Wij hebben mazzel. Dit is al de tweede camping waar we kunnen laden. Gaat niet heel snel 2,3kwh en nu hebben we een kabel van de camping baas die maar liefst 3,6kwh kan laden 🤪. Maar gaat prima
  2. Meeuwes Flik:
    Hallo Arda en Jan,
    Jullie hebben dus ook nog regelmatig regenbuien. Wij hadden vandaag een mooie droge dag, maar morgen wordt weer een zeer regenachtige dag voorspeld. Marloes en Joeri en Abbey zijn nu ook in Zuid Frankrijk op vakantie, maar daar wordt morgen ook regen verwacht. Hoe ziet jullie top 5 eruit van de tot nu toe mooiste en interessantste bezienswaardigheden? Nog veel plezier de komende tijd. Van ons vast een zonnige groet, Hilly en Meeuwes.
  3. Henk Batavier:
    17 juni 2024
    Ik weet niet of het je al gelukt is, maar de uitslag van Nederland/Polen is 2-1 geworden hoor 🤪

Jouw reactie