Deel 6 vakantie 2024

9 juni 2024 - Cognac-la-Forêt, Frankrijk

Zaterdag, 8 juni

Vanochtend op weg gegaan naar Cognac la Foret, wat het met de drank te maken heeft weet ik niet maar daar komen we nog wel achter.

Vanaf Caussade tot Brive hebben we de met tol belaste A20 gereden en na Brive is deze snelweg tolvrij (tot aan Vierzon).

Even voor Limoges eraf en dan via binnenwegen naar onze bestemming. Met behulp van de diverse routeplanners lukt het meestal om op je gewenste lokatie te komen.

Bij Limoges begon het te regenen maar bij de camping aangekomen konden we zonder plu een plekje zoeken, nou plekje, het zijn hier onwijs grote plaatsen tot 225 m².

Een minpunt direct gevonden, geen toiletpapier ip de wc’s, dit is wel erg, moet je weer met een rol onder je arm op weg en met natte handen terug zonder de rol nat te maken.

Zondag, 9 juni

Vanochtend om negen uur de was in de machine stoppen en hopen dat we het daarna droog gaan krijgen, de was dan wel te verstaan want er is geen droger aanwezig.

Er stonden hier op de camping al wel meer gasten dan op vorige plaatsen, met Spanje als uitzondering, daar is het altijd druk. Vanochtend vertrokken er diverse overnachters die verder trekken op hun reis.

Het campingterrein is mooi, super grote plekken, sommigen wat schuin en een nieuw toiletgebouw met prachtige douches, wascabines, toiletten en afwas mogelijkheid. Prima warm water.

Ik heb gisteren deels de auto gewassen en vanmorgen het werk afgemaakt, hij ziet er weer keurig netjes uit.

Nu schreef ik straks of we de was wel droog zouden krijgen, het begon zachtjes te regenen rond het middaguur en rond twee uur was het weer droog. Nu de zon nog terug!

Wat schertst mijn verbazing toen ik vanmiddag toen het droog was geworden en uit de caravan stapte, zo zag de auto er toen uit. Zie foto.

1. Eef:
    10 juni 2024
    Wat een raar iets op de auto....nou Jan, je weet weer wat je kunt doen. 🤣

Het weer blijft ook wisselvallig daar. Jammer hoor.
    Maar hier is het vandaag echt slecht. Groetjes
  2. Macey:
    10 juni 2024