Deel 4 vakantie Spanje

29 mei 2023 - Sant Pere Pescador, Spanje

Donderdag, 25 mei

Alles was kleddernat vanmorgen, er stond een plas water in het afdekzeil van de fietsen, maar verder geen problemen.

Er werden door de diverse weerprogramma’s nog meer buien voorspeld maar op wat gerommel en een donkere lucht na bleef het droog.

Vanavond zijn we heerlijk uit eten geweest in het restaurant hier op de camping. De eigenaresse Maria liep rond bij alle tafels en vroeg iedereen of “het lekker was” in het Hollands. Arda heeft foto’s gemaakt die zal ik nog erbij plaatsen. Het is hier iedere donderdag een Gastronomisch 4 gangen diner voor een leuke prijs, de ene week vis de andere week vlees. Wij troffen nu de vis, was prima, alles opgegeten, niets laten staan.

Vrijdag, 26 mei

Vanmorgen boodschappen doen in het dorp.

na de middag de fiets gepakt en een route gereden door de omgeving, het was een leuke route maar een gegeven moment belande ik door een verkeerde manoeuvre met het stuur in de blubber, voorwiel goed smerig en mijn schoenen ook. Als het droog is maak ik dat wel weer schoon.

Arda is later nog naar het strand geweest en ik heb de training van de F1 gekeken.

Zaterdag, 27 mei

Vandaag gaan we met de fiets naar  Empuriabrava, een kustplaats hier vlak boven, het is zo’n 16 km rijden. Via allerlei slinger-paden verhard en onverharden kwamen we daar aan precies bij het begin van de zaterdagse markt.

Je kon daar over de koppen lopen zo druk was het. We hebben bijna 1,5 km markt afgelopen en er daarna maar mee gestopt.

Tegen lunchtijd hebben we een leuk restaurantje opgezocht alwaar de ober ons al buiten stond op te wachten en ons graag een plaatsje wilde aanbieden. Na het bestuderen van de kaart zijn we er op in gegaan.

Wij waren een van de eersten die binnen kwamen maar al snel zat de tent bijna vol.

We hebben er heerlijk gegeten, kregen bij afrekenen nog een fles Rose cadeau, en om de boel te laten zakken nog een stukje rondgelopen en de prachtige jachten bekeken die daar in de haven liggen, je waant je in Monaco, wat een grote schuiten liggen daar aangemeerd.

Tijdens de fietstocht terug kwamen we langs een rij cactussen die al begonnen te bloeien.

Terug op de camping hebben we de kwalificatie van de F1 bekeken.

Na het eten later douchen en uitpuffen, weer een zeer geslaagde dag.

Zondag, 28 mei

Vandaag de eerste Pinksterdag doen we lekker rustig aan, er komen geregeld nieuwe gasten aan die een plaats zoeken en wij maar hopen dat ze niet direct naast ons gaan staan. Tot nu toe is dat gelukt, er is nog steeds ruimte om ons heen.

Arda heeft wat lekkers voor bij de koffie gehaald, en ik heb croissantjes meegenomen naast de baquet die ik smorgens haal uit de kampwinkel. Die croissantjes alleen op zondag anders worden we moddervet.

Na lekker in de zon te hebben gezeten hebben we de Formule 1 race van Monaco bekeken en er wederom van genoten dat Maxje het weer goed gedaan heeft.

Tenslotte nog een foto van buienradar toegevoegd, wij hebben tot nu toe prima weer!

Maandag, 29 mei

Ik had dat natuurlijk niet moeten schrijven, dat van die ruimte om ons heen, want vandaag kwamen er juist nieuwe gasten op de camping die naast en tegenover ons hun spullen plaatsten.

Het was vandaag een komen en gaan van gasten op de camping.

Wat een toer om die grote campers via die smalle camping laantjes te krijgen, maar alles is gelukt.

Er zijn veel mensen die laten hun caravan hier staan, die wordt door een wagen van een stallingsbedrijf opgehaald en bij hun gestald en komen in augustus/september weer terug.

Wij doen dit niet, we willen zo vaak als het kan nieuwe locaties vinden om de vakanties door te brengen.

Wordt vervolgd.

1. Macey:
    29 mei 2023
    Wat leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben. Het klinkt goed en de foto's zien er mooi uit. Fijn zeg!!
  2. Greet Gillissen:
    30 mei 2023
    Goedemorgen.Jammer van het een stevige buitje regen maar gelukkigs het nu mooi weer.Hoop dat jullie rustige buren hebben op de camping.Mooie foto’s hoor.Fijne en zonnige dagen