Deel 9

22 juni 2022 - Thiviers, Frankrijk

Donderdag, 16 juni

Vanmorgen met de fiets de berg op getrapt om naar de Inter-Marché te gaan. Ging allemaal goed, voor enkele dagen boodschappen in huis gehaald, terug weg ging lekker omlaag, moest je goed remmen.

Vanmiddag heel vaak bij het zwembad gezeten en er ook in geplonsd.

We werden gebeld door de Ford assistance en die vertelde dat de auto was opgehaald en gebracht bij een garage, deze konden er dinsdag pas naar kijken wat de oorzaak was.

Nu dacht ik dat ze hem zouden brengen naar de Ford garage in Perigeux, men gaat kijken of die er sneller aan kunnen beginnen en dan wordt hij door hun overgebracht.

Als de auto niet meer binnen enkele dagen te repareren is dan krijgen we een vervangende auto waarmee we met de caravan naar huis kunnen rijden.

We wachten hun berichten af.

We blijven voorlopig maar hier en kunnen zelf boodschappen doen.

Vrijdag, 17 juni

Vanochtend via een ander weggetje naar boven gefietst en daar boven gekomen zagen we aan de overkant van een straat de Lidl, en wat voor een.

Daar weer het een en ander ingeslagen zodat we het weekend doorkomen.

De rest van de dag plonsen in het zwembad en in de schaduw zitten en veel drinken.

Het was voor hier nu de op één na warmste dag. Morgen wordt het nog erger.

Het was onder de luifel 45 gr. Nog nooit zo hoog gehad.

In de caravan is het nu 33 gr. Zal wat worden met slapen.

Ik heb vanavond een berichtje van Ford Assistent gekregen met de mededeling dat de auto naar een Ford garage in Trélissac, een voorstad van Perigeux, wordt gebracht en daar kijken ze begin volgende week wat er aan moet gebeuren, dan hoor ik weer van hen.

Zaterdag, 18 juni

Vanochtend vroeg wakker, kwam goed uit, we konden dan eerder op pad naar de markt in Thiviers. Dus wij met de fiets naar boven fietsen, gelukkig met de e-bikes want met een gewone fiets was dat niet te doen.

Op een terrasje een dubbele expresso besteld en genoten van de langs lopende Fransen.

De rest van de dag vertoefd in het zwembad.

Zondag, 19 juni

Na de koffie vertrokken per fiets naar het beginpunt van een Voie Verte. Dat is een fiets route en deze liep over een oude spoorlijn heerlijk onder de bomen, dus lekker in de schaduw.

Deze route was 17 kilometer lang en halverwege kon je een uitstapje maken  naar een van de mooiste dorpjes van Frankrijk, en wel St Jean de Cole. Hier hebben we door de smalle straatjes gelopen en hebben er heerlijk gegeten op een goed bezet terras, en dat voor een zondag.

Na de lunch vervolgden we onze fietstocht maar zijn niet geheel tot het einde gekomen. Na terugkomst op de camping weer heerlijk gezwommen.

Om 8 uur begon de Formule 1 race vanuit Montréal Canada.

En precies bij het einde begon het te regenen en te onweren.

Maandag, 20 juni

Vannacht heeft het aardig geregend maar vanochtend was alles redelijk opgefrist.

Het werd vandaag gelukkig niet zo warm als voorgaande dagen.

Een wandeling om de camping gemaakt en weer in het zwembad gezeten.

Bericht gehad van Ford assistance dat de auto nu bij Perigeux staat en er morgen naar gekeken wordt.

Dinsdag, 21 juni

Na een roerige nacht, een onweersbui begon om 12 uur en duurde zo’n 3 kwartier. Het ging waaien, de regen kwam met bakken naar beneden en er vielen hagelstukken(stenen) die een enorme herrie veroorzaakte en ook voor een paar scheurtjes in de luifel.

Horen en zien verging, ik heb nog nooit zulke klappen op het dak meegemaakt, het licht knipperde steeds en een zaklantaarn lag paraat.

Op het dak zie ik, nu het weer licht is geen defecten.  Deukjes van vorige buien zaten er al in. Zien we thuis wel als het dak schoonmaakt wordt.

Een mooie rode Mazda aan de overkant van onze plek heeft een zestal deukjes van de hagel, die is nog geen jaar oud. De chauffeur wel die is op pad met zijn rollator en stok. Ik neem mijn pet af voor deze oudjes.

Nu staat onze auto bij de garage en kan ook buiten staan, dus weet ik niet hoe die eruit ziet. Alsnog een verrassing.

Het is onbegrijpelijk dat de dakluiken het gehouden hebben.

De fietsen stonden onder de fietshoes en mankeren niets, alleen wat nattigheid, maar ook dat droogt wel weer.

Woensdag, 22 juni

Nog steeds in Thiviers, nog geen bericht over evt. reparatie auto.

1. Rob:
    22 juni 2022
    Het komt niet vaak voor dat je vakantiegangers moed in moet spreken om een verlengde vakantie vol te houden. Houd vol. Nog even doorbijten. Ciao.