Deel 7

11 juni 2022 - Roquelaure, Frankrijk

Maandag, 6 juni

In Nederland is dit wasdag, nou bij ons hier ook.

Alle vuile was in de machine en naderhand alles in de droger.

Een luxe die we hier hebben, daar maken we graag gebruik van.

Het is vanochtend wat bewolkt maar in de loop van de ochtend breekt het weer open en is het zwembad weer noodzakelijk.

Dinsdag, 7 juni

Onze Mariska is jarig, hieperdepieperdepiep, in de Gloria etc.

We hebben samen overlegd wat we zullen doen, langer hier blijven of een nieuwe camping opzoeken, dat laatste is het geworden, we gaan morgen hier vertrekken en op weg naar het plaatsje Septfonds naar de camping Bois de Redon.

Vanmiddag wat opruimen en om 19.00 uur de wandeling met de Campingbaas Arnold die dan zijn wekelijkse tocht loopt met iedereen die maar mee wil, gedurende twee uur.

Het was een prachtige wandeling door de omgeving, berg op en bergaf, erg mooie vergezichten. De Gers, zoals de streek hier heet lijkt veel op het Italiaanse Toscane. Alleen de cypresses ontbreken.

Woensdag, 8 juni

Vanochtend wilden we vertrekken naar een volgende bestemming maar om 8 uur begon het te regenen en stopte pas om 11 uur.

Wij besloten dan maar een dag te blijven en morgen verder te gaan.

Op de volgende camping zou de regen nog wat langer aanhouden dus zouden we ook met nattigheid aankomen.

Morgen is het de hele dag droog, hopen we.

Maar het liep toch anders dan gedacht.

Na de middag wilden we boodschappen gaan doen bij de LeClerc in Auch, maar halverwege gooide een waarschuwingslampje in de auto roet in het eten. Volgens de instructies moesten we de auto direct stoppen en laten staan.

Wij zijn toen rustig aan op zoek gegaan naar de Ford Garage in Auch en daar rustig aan naar toe gereden.

Deze kunnen pas vrijdag bekijken wat er aan scheelt, wil zeggen dat we nog een poosje zonder auto zitten en we geen boodschappen hebben.

De campingbaas Arnold (Superman) heeft ons opgehaald met zijn Mercedes en na alle noodzakelijke spullen uit onze auto overgeheveld te hebben terug naar de camping gebracht.

Donderdag, 9 juni

Autoloze dagen voor ons, hopelijk is die vrijdagmiddag weer in orde.

Tot zolang kunnen we het wel volhouden met onze voorraad etenswaren.

Als het langer duurt dan hopen we dat we met iemand hier mee kunnen rijden om boodschappen in te slaan.

Vrijdag, 10 juni

Vandaag moeten we bij de supermarkt zien te komen omdat de voorraad etenswaren knap geslonken is.

Rond het middag uur sprak ik een Nederlander die hier een huisje heeft en die ik ook al gesproken had tijdens de avondwandeling van afgelopen dinsdag en die wilde ons daar naar toe brengen na de lunch.

Hij moest zelf ook nog wat kopen en zou op ons wachten op het parkeerterrein.

Pikobello gegaan, wij weer spullen en kunnen we er weer tegen.

Arnold kwam rond vijf uur bij ons aanrijden in zijn campingkarretje en heeft gebeld naar de garage hoe het was met de auto.

Het was niet de koelvloeistof, was wel laag maar dat is zo op peil gebracht.

Maar bleek na nader onderzoek dat de bobine defect was, en dat kan best kloppen want die had al eerder foutmeldingen gegeven toen we nog thuis waren en ik daarvoor nog bij de Fordgarage voor ben geweest.

Nu is zo’n ding besteld en wordt er maandag ingezet.

Dan kunnen we dinsdag of woensdag onze rit vervolgen.

Nu zitten we hier op de camping niet slecht en al helemaal niet met het weer. Het is hier de komende dagen bloedje heet. Maar het zwembad ligt op 50 meter bij ons vandaan.

Zaterdag, 11 juni

Vanochtend was het weer als vanouds, blauwe lucht en nu al 30 gr. onder de luifel.

Het blijft de komende dagen tropisch warm, dus wat dat betreft zitten we goed.

Als we dinsdag of woensdag verder of beter gezegd richting terug willen rijden iets minder prettig.

1. Hilly en Meeuwes.:
    Hallo Arda en Jan,
    Fijn, dat jullie het zo treffen met het mooie weer. Echt warm dus, maar gelukkig hebben jullie het zwembad dicht in de buurt.
    Wel vervelend, dat jullie pech hebben met de auto en dat je een paar dagen op de reparatie moet wachten. Gelukkig hebben jullie behulpzame mensen in de buurt, zodat je toch de nodige boodschappen kunt halen.
    Goede dagen verder!
    Hartelijke groet van Meeuwes en Hilly.
    Hopelijk kunnen jullie de reis weer snel voort zetten.
  2. Eef Keizer:
    Hoi Jan en Arda
    Nou....het is beslist geen saaie vakantie..
    Balen, dat er mankementen zijn met de auto.
    Hopelijk, snel weer in orde.
    Maar verder hebben jullie het goed naar je zin zo te lezen.
    Geniet er verder van en volgende week veilige kilometers. 😘
  3. Greet Gillissen:
    11 juni 2022
    Dag Arda en Jan.Bah wat vervelend van de auto.Maar gelukkig hebben jullie fijne mensen op de camping die jullie hebben geholpen.Wat betreft het weer hebben jullie niet te klagen.Hier is het redelijk.Wel droog en plm 24 C.Ik wens jullie nog fijne en zonnige dagen.Groetjes van mij Greet
  4. E W de Neef:
    13 juni 2022
    Hallo Arda en Jan,
    We reageren wat laat, op de camping slechte WiFi.
    Nu in Amersfoort kunnen we het weer lezen. We begrijpen een reis met hindernissen. Maar jullie houden de moed erin. Mooie reis en campings.
    Ook Mooie foto's.
    Geniet verder met jullie reis.
    Wij vertrekken woensdag de 15e naar de rijn en
    moezel.