Deel 8

15 juni 2022 - Thiviers, Frankrijk

Vervolg Zaterdag, 11 juni

Na een heel warme zaterdag was het erg lekker toeven in de bar van de camping waar de airco en ventilator hun werk deden terwijl wij naar de kwalificatie van de Formule 1 keken.

Na afloop moesten we terug naar de caravan en buiten was het 33 graden om half zes.

Onder de luifel stond de thermometer op 40 gr.

Zondag, 12 juni

Vanochtend was het wat bewolkt, hoera even wat verkoeling.

Zelfs vielen er wat regendruppels maar wat later op de dag liep de temperatuur weer op.

Nu konden we om 13.00 uur naar de Formule  1 race in Baku kijken in de bar van de camping en daar was het aangenaam koel.

Maandag, 13 juni

Na een regen en onweersbui vannacht was het vanmorgen niets eens afgekoeld en liep de temperatuur al snel weer op.

Zelfs vanochtend naar het zwembad geweest om af te koelen.

Nu afwachten wanneer we wat horen van de garage of de auto gerepareerd is.

Het is nu 5 uur en niets vernomen, nog maar een dag wachten.

Dinsdag, 14 juni

Dit zou hier de warmste dag gaan worden, die hoge Spaanse temperaturen gaan ook deze regio plagen.

Vanmorgen vroeg werd een van de Nederlandse camping gasten door zijn vrouw naar het vliegveld gebracht om in Nederland naar het optreden van de Rolling Stones te gaan, zou dan morgen weer terug vliegen en woensdag terug reizen naar huis.

Nu gaat dat optreden niet door, dat is balen voor die man. Duur vluchtje!

Woensdag, 15 juni

Vandaag wordt het super warm.

De auto is klaar, straks even ophalen en dan een proefritje maken in de hitte.

We zijn vandaag heel wat keren in het zwembad gedoken en zodra je weer opgedroogd was, was je er al weer aan toe.

Vanavond pizza eten en alles inpakken in de auto.

Om 9 uur vanavond is het wat afgekoeld en pak ik alles in en geef het zijn plaatsje in de autokoffer.

Donderdag, 16 juni

Wat vroeger opgestaan dan normaal, dan gebruiken we de koelte van de ochtenduren om onze rit te vervolgen.

Via Agen, Bergerac, Perigeux naar Limoges.

Vlak voor de stad slaan we af en gaan naar Cognac-La-Foret op camping Les Allouettes.

Maar alles liep weer anders dan verwacht. Ter hoogte van Perigeux kreeg de motor weer kuren, stotteren en hakkelen, nog een stukje doorgereden maar er was bijna geen houden meer aan, ik was bang dat die zou klappen. Een bordje met camping bracht uitkomst. In Thiviers was camping “Le Repaire” hoe toepasselijk dan ook het was flink balen.

De derde keer pech met de auto.

Weer de Ford Assistance gebeld en die zouden alles regelen. Even later kreeg ik een sms’je dat binnen 2 uur een depannage onze auto zou ophalen, daar wachten we nu nog op.

Wij zaten net te eten en jawel daar was die dan, auto opgeladen en wordt gebracht naar Ford Perigeux.

Wordt vervolgd.

1. Eef Keizer:
    15 juni 2022
    Wat ontzettend naar dit... wat een pech.
    En...het is vandaag woensdag de 15de..😂
    Dus even een dag terug in de tijd.
    Hopelijk, kunnen jullie weer snel verder en kom veilig thuis. 😘
  2. Hilly en Meeuwes.:
    15 juni 2022
    Dit is echt pech hebben zeg! Denk je dat de auto weer ok is, sta je weer stil met problemen.
    Hopelijk wordt de auto nu echt goed gerepareerd. Ondertussen is het dus echt heeel warm geworden. We wensen jullie toe, dat je snel de geplande route kunt vervolgen!
  3. Greet Gillissen:
    18 juni 2022
    Dag Arda en Jan.Dat is wel pech hebben met de auto.Maar uit jullie verslag lees ik dat jullie gelukkig veel ondernemen e. Genieten van deze vakantie.Ik wens jullie nog fijne dagen toe.groetjes van
    mij uit een zeer warm Spanje