Deel 6

5 juni 2022 - Roquelaure, Frankrijk

Donderdag, 2 juni

Wat is dat nou? De hele lucht grijs, dat is nieuw voor ons. Gelukkig was de temperatuur oke. Rond het middaguur was het weer als vanouds, het zou 31 gr. worden vandaag.

Na de lunch zijn we naar de stad Auch geweest. Het is geen mooie stad alleen de grote kathedraal is het bekijken waard.

Op de terugweg zagen we in de verte een donkere lucht maar die ging boven ons voorbij.

Het is nu bijna 8 uur en geen druppel gevallen, wel is het haast koffietijd.

Om 2 uur vannacht begon het wel te regenen, niet veel maar ging door tot een uur of 5.

Vrijdag, 3 juni

De bewolking van deze nacht trok al snel weg en werd het weer erg warm.

Na de koffie een bezoekje gebracht aan de Decathlon in Auch en daarna boodschappen gedaan bij de LeClerc.

Het was vanmiddag erg benauwd, het zal wel uitdraaien op een potje onweer.

En jawel later, net na het afwassen en douchen begon het zachtjes te druppen. Snel de dakluiken sluiten.

Dat bleek later ook het enige te zijn wat we aan regen kregen.

Zaterdag, 4 juni

De verjaardag van Jeroen, onze felicitaties vanuit Zuid Frankrijk naar jullie op Cran Canaria, een pracht plek om de dag te vieren.

Vanmiddag een ritje met de auto gemaakt en zijn bij het Chateau de Lavardens weer naar binnen geweest om de tentoonstelling te bekijken. Was misschien nog mooier dan de vorige keer dat we hier geweest zijn.

Heel veel foto’s gemaakt!

Na nog een paar kleine oude dorpjes met vele prachtige bloemen bezocht en daarna weer terug op de camping.

Er worden buien met onweer en windstoten voorspeld, maar tot nu toe alleen maar een plensbui en daar had de buurman wat aan, die kon zijn dak van de caravan en voortent schoonmaken, gestoken in een regenpak was hij met een lange bezem bezig in de stromende regen. Het viel reuze mee wat betreft de voorspellingen, er kwam niet veel vanuit.

Zondag, 5 juni

Eerste Pinksterdag, een croissantje bij het ontbijt.

Verder vandaag lekker niksen.

Vanmiddag naar de Roland Garros finale gekeken.

1. Greet Gillissen:
    5 juni 2022
    Weer erg leuk om jullie reisverslag te lezen ende mooie foto,s te bekijken.Volgens mij hebben jullie steeds mooi en warm weer.Oo een buitje voor het stof na..Nog fijne en zonnige dagen en mooi weer Groeten van mij