Vakantie 2019 nr. 9

28 juni 2019 - Issoire, Frankrijk

Zondag, 23 juni

Na een warme lange rit zaterdag kwamen wij in Les Pradeaux op een kasteelcamping, maar daar was op dat moment een bruiloft en kon het wel eens lawaaierig worden, nu was dat nog niet het ergste maar de plaatsen waren ook niet aantrekkelijk, dus naar de municipal van het nabij gelegen Issoire gereden en daar een plek gekregen, hier konden we evt. langer staan als we wilden, maar ook dat niet gedaan, de volgende morgen weer op weg verder naar het noorden naar Mesnil Saint Pere vlak bij Troyes.

De camping Lac d’Orient licht aan een meer en toen we daar zondagmiddag aankwamen leek het wel of je over de boulevard van Zandvoort reed, we stonden op 250 meter van de camping zelfs in de file, druk, druk, druk.

We hebben hier een ruime plaats op een grote camping die denk ik voor 85 a 90 % vol staat, maar ja laten we morgen maar eens kijken wat hier allemaal te beleven valt.

Maandag, 24 juni

Gisterenavond vertrokken de bezoekers van het meer weer naar huis en keerde de rust terug, op een groot scherm kon je de voetbalwedstrijd Frankrijk tegen Brazilië volgen, gelukkig wonen de Fransen en vertrokken ook die kijkers.

Vanochtend in een naburig plaatsje boodschappen gedaan bij de LeClerq.

Het is nu al weer bloedje heet. Dus vanmiddag naar het zwembad in af te koelen, dat ging lekker, alleen werkt dat niet lang genoeg.

Vanavond weer de perikelen van Martien en Erica in Chateau Meiland, we liggen af en toe dubbel van het lachen, leuke serie.

Dinsdag, 25 juni

Vandaag wederom een zeer warme dag, maar met het zwembad dichtbij is het wel uit te houden.

Om 21.00 uur spelen de Nederlandse meiden tegen Japan, wij gaan kijken aan de overkant van de straat vlak bij het meer waar een activiteiten terrein is aangelegd en je de match kunt zien op een joekel van een scherm. Laat ze nu precies vanavond gesloten zijn ondanks druk van de Nederlanders. Dan maar naar de kantine waar het bloedje heet was en een veel kleiner scherm hing, Arda gad een verrekijker nodig. Maar ja je kan niet alles hebben.

Woensdag, 26 juni

vandaag beloofd de warmste dag hier te worden, het is nu om half elf al 31 graden en we zijn opweg naar een groot outlet center in Troyes, een enorm parkeerterrein geheel vol en alle toegangswegen vol met in de berm geparkeerde auto’s, maar jawel er stonden parkeerwachten die ons nog een plekje aanboden.

Het keek heel veel op de outlet in Roermond, in de winkels was het goed toeven in de gekoelde ruimtes, buiten onder de overkappingen kon je redelijk goed lopen. Na het bezoek aldaar was er een stuk verder nog een groot overdekt winkelcentrum wat verspreid in een viertal panden was opgezet. Daar was het veel rustiger.

Terug op de camping zo snel mogelijk het zwembad in, nu ga ik weer want het zweet loopt van mijn kop, tot later.

Nu hebben we ook de warmste nacht gekregen, het was om elf uur nog 30 graden in de caravan, dus veel ramen open, horren dicht en weinig licht aan anders zit je weer met muggen, ik ben toch al genoeg geprikt.

Donderdag. 27 juni

Opnieuw een warme dag, iets minder dan gisteren volgens de voorspellingen.

Veel naar het zwembad geweest om af te koelen.

De blazer in de caravan op hoogste stand gezet en koelen maar. Uiteindelijk gaan slapen met ramen open en zelfs de deur open laten staan, kan hier op de camping.

Vrijdag, 28 juni

Op weg naar Troyes, we gaan de stad bezoeken, na een plaatsje op een parkeerterrein gevonden te hebben zijn we de oude binnenstad doorgelopen, prachtige en oude vakwerkhuizen, ontzettend veel cafeetjes en restaurants.

Na een bakje koffie de volgende straten door. Tegen het middaguur knorde de maag en zijn we op terrasje neergestreken en hebben een heerlijke salade gegeten die in een eetbaar bakje werd geserveerd.

‘s avonds weer lang buiten gezeten tot het voldoende afgekoeld was om te gaan slapen.

wordt vervolgd

1. Paulien:
    28 juni 2019
    Hi, toch nog even van Frankrijk genieten.
  2. Hilly en Meeuwes.:
    30 juni 2019
    Vast een mooie stad Troyes.
    Marloes en Joeri waren in Nancy! Wat een prachtige stad is dat. Zijn jullie daar wel eens geweest?
    Wij hebben deze stad nu ook op ons lijstje staan.
    Fijne vakantie verder.
    Groet van ons