Vakantie 2019 nr. 6

8 juni 2019 - Sant Pere Pescador, Spanje

Hallo hier ben ik weer,

Donderdag, 6 juni, zoals hier gebruikelijk mooi weer maar wel weer wat wind. Na de boodschappen gedaan te hebben zijn we opweg gegaan richting Blanes.

Daar eens rondkijken op een camping die we op het oog hadden of dat iets voor ons is. Maar na ontzettend lang zoeken en dwalen door allerlei smalle straatjes hebben we de camping gevonden, ik was blij dat we de caravan niet bij ons hadden want dat is zeer moeilijk. Het was een zanderige massa op een deel en heel veel huisjes op het andere deel, en een heel smal strand, dus niks voor ons.

Op de terugweg een prachtige route langs de kust gereden via Lloret de Mar en Tossa de Mar, hier hebben we een tijd gewandeld en lekker gegeten, het was een heel leuk plaatsje met heel veel terrasjes en leuke smalle straatjes, daarna de mooie route voortgezet terug naar onze camping, wij kwamen rond half negen terug. Gelijk douchen en uitpuffen van deze leuke dag.

Vrijdag, 7 juni, het is onvoorstelbaar, nog steeds geen totaal bewolkte lucht, laat staan regen of onweer. Wat boffen we, op de app van buienradar kijken we steeds naar het weer in Frankrijk, maar dat is nog steeds minder dan hier, dus niet weggaan. We hebben vandaag niet veel gedaan want de vorige twee dagen op sjouw vergt een en ander van je vermogen.

Vanmiddag kwam er wel wat meer wind en werd het wat frisser maar in de zon was het prettig toeven.

Zaterdag, 8 juni

Vanochtend besloten te gaan fietsen, en wel naar Ampuriabrava, een plaatsje hier 16 km vandaan, ook aan de baai van Rosas. Vorig jaar zijn we er geweest met de auto, maar met de fiets is veel gemakkelijker en goedkoper met parkeren, de benzine nog niet eens meegerekend.

We vielen met de neus in de boter, er was markt, en wat voor een markt, ik denk dat die wel 2 km lang was, er was een van de  2 delen van de boulevard gewoon afgesloten. Na een stukje bekeken te hebben en wat bootjes in de haven hadden we trek en hebben daar lekker op een terras wat gegeten.

Daarna weer met de fiets op de terugweg gegaan, het is een leuke route door appelboomgaarden, rijstvelden en aanplant van druivenstruiken. Het was weer een leuke dag.

Wordt vervolgd.

1. Hilly en Meeuwes.:
    8 juni 2019
    Wat een leuke activiteiten . Veel plezier.
  2. E W de Neef:
    12 juni 2019
    Zo te lezen vermaken jullie je goed. Jan je bent na die kuur van het hoesten af hoop ik. Rianne heeft gisteren ook medicijnen gehaald voor het hoesten. Hopelijk kunnen we vrijdag richting Oostenrijk. De foto's zijn mooi, en geniet verder. groetjes van ons.