Vakantie 2019 nr. 8

22 juni 2019 - Sant Pere Pescador, Spanje

Hallo Allemaal,

Hier weer een verslag van onze vakantiereis.

Zondag, 16 juni

In verband met het verstrijken van de tijd die we nog over hebben zijn we van ons huidige plan afgeweken. De geplande rondreis door Frankrijk maken we dan maar een ander jaar. Wij blijven nog lekker hier in Spanje op camping Las Palmeras, we hebben het hier naar ons zin en het weer is iedere dag fantastisch, dus waarom hier weggaan naar Frankrijk waar het nog niet geheel stabiel is.

Maandag, 17 juni

Met de fiets naar een klein plaatsje hier in de buurt, Sant Marti d’Empuria geweest, wij waren er al vaak langs gefietst maar nog nooit gestopt en een rond gekeken, het was erg leuk en iets nieuws voor deze vakantie, vorig jaar hier niet geweest. Er waren twee restaurants, bomvol met eters, een kerkje en een tiental huisjes.

Ik dacht dat het gebouw als museum bij de nabij gelegen ruïnes fungeerde maar dat was het dus niet.

Dinsdag, 18 juni

Vandaag zou het de tot nu toe warmste dag gaan worden, en jawel het is 36 graden, we zijn vanmiddag bij een groot stuwmeer in de plaats Darnius wezen kijken, het was niet spectaculair maar de moeite waard om daar even te kijken, op de terugweg in de auto met de airco op hoge stand  naar de Decathlon bij Fiqueras een nieuw Fleecevest gekocht voor mij, was echt nodig met deze temperatuur!! Kan ik de oude waar ik dag en nacht in loop eens wegdoen.

Woensdag, 19 juni

Vanochtend een fietstochtje langs de kust gemaakt, heerlijk windje en blauwe lucht. Vanmiddag weer wat gefietst en op het strand gezeten. Gelukkig was het niet zo heet als gisteren.

Donderdag, 20 juni

Vanmiddag om 18.00 uur spelen de Nederlandse meiden hun derde wedstrijd, wij gaan weer kijken, wel op mijn iPad. Het was wel een verschil of je op een groot scherm kijkt of onder je luifel tijdens het eten, maar het ging en ze wonnen ook nog!

Vrijdag, 21 juni

Vanochtend stond ik om half negen op maar tijdens het lopen naar het toiletgebouw vond ik het al stil, en daarbinnen brandde nog geen licht, het bleek dat ik een uur te vroeg was, maar niet getreurd gewoon doorgaan. De elektrische wekker was een uur vervroegd, hoe dat kan snap ik nog steeds niet.

Vanmiddag een start gemaakt met opruimen van de spullen. Arda ging nog naar het strand, ik bleef op de camping alvast wat organiseren in de auto. De laatste dagen gaat ze op de fiets naar het strand, is te lui om te lopen.

Zaterdag, 22 juni

We gaan vertrekken van camping Las Palmeras, zijn hier een record tijd geweest voor ons doen. We hebben hier 33 nachten gestaan en met heel veel plezier, en voor zover ik me kan herinneren hebben we twee keer een bui gehad, niet de moeite van het vermelden waard. Na een afscheid van alle bekenden gaan we op weg terug naar Frankrijk en rijden we richting Issoire, vlak onder Clermont Ferrand. We hebben daar een camping  gezocht waar we willen overnachten en misschien nog een dagje extra willen blijven. Zou nu eindelijk die vele regen en onweer gestopt zijn in Frankrijk?

Wordt vervolgd

1. Mirjam:
    22 juni 2019
    Het klinkt als een fantastische vakantie, relaxt en veel genieten. Heeerlijk voor jullie! Goede reis terug!
  2. Hilly en Meeuwes.:
    23 juni 2019
    Nu in Nederland ook fantastisch weer. (haha). Maar geniet nog in het nu zonnige Frankrijk.
  3. Mariette van Velzen:
    24 juni 2019
    Wat een prachtige foto's. Ondanks de hitte waren er nog veel bloemen.
    Het is hier nu ook heet. Hoeven jullie niet te wennen als je terugkomt.