Vakantie 2019 nr. 7

15 juni 2019 - Sant Pere Pescador, Spanje

Zondag, 9 juni,

Vanmiddag nog een stuk langs het strand gelopen en terug en weer vele kite-surfers toonden hun kunsten op dat gammele plankje.

Vanavond wordt het kiezen, voetballen of formule 1 racen, beide worden getoond in de bar of restaurant, ik weet nog niet wat ik zal doen. Arda wil voetballen zien.

We hebben naar beide gekeken in de caravan, heerlijk rustig en betere ( grotere) koffie.

Maandag, 10 juni,

Het weer in Frankrijk is nog steeds niet stabiel, met veel regen en onweer. Dus blijven we nog een weekje.

Zo na de koffie op de fiets boodschappen doen. Verder lekker zitten luieren in de zon. Morgen zou het wel eens kunnen gaan regenen, we wachten af.

Dinsdag, 11 juni,

Zowaar we hebben een regendag, het begon in de loop van de ochtend te druppen en werd gedurende de dag wat meer.

Met de auto naar de Mercadona in l’Escala geweest en vanmiddag in het restaurant naar de tv gekeken waar we de dames van Nederland zagen winnen. Zij hadden daar mooi weer en wij een keer een natte dag.

Woensdag, 12 juni

Vanochtend was het weer stralend blauw, was wel voorspeld maar hadden we niet verwacht, maar gelukkig is het zo.

Op de fiets een stukje rijden door de omgeving, kwamen in Sant Pere uit en hebben door enkele straatjes gelopen en even over de wekelijkse markt.

Omdat het windje fris was zijn we vanmiddag gaan lopen naar Marlin’s Beach Bar, een stukje hiervandaan. Daar wat gedronken en toen over het strand terug gelopen met het windje in de rug.

weer vele surfers en kite-surfers die met volle snelheid over en door het water suizen. Een superleuk gezicht.

Donderdag, 13 juni

Vandaag weer op de culturele toer. Naar Púbol een plaatsje hier bijna 30 km vandaan waar Dali en vrouw in een kasteeltje gewoond hebben. Dit is te bezichtigen en daar zijn we geweest. Het was de moeite waard, bijna net zoveel foto’s gemaakt als in het Dali-museum in Fiqueras.

Daarna naar Ullastret, een klein plaatsje met vele smalle straatjes en gelukkig een terrasje waar we konden lunchen.

Tenslotte even buiten Ullastret was een heel oude ruïne daterend uit de tijd voor Christus. Er was een klein museum bij en een film van het gebeuren in 3D, je stond 6 minuten in een ruimte waar de film op drie wanden werd afgespeeld.

Wederom een leuke dag.

Vrijdag, 14 juni

Vanochtend vroeg om half vijf lichtte het een keer of vijf en wat gerommel was te horen in de verte, enkele druppels regen en voor de rest was het weer stil.

Ik wilde de gemaakte foto’s naar internet kopieëren maar de snelheid bij de caravan was laag, dus bij de receptie gaan zitten en daar ging het sneller. Het internet is hier gratis dus mag je niet klagen. Er waren net 178 gebruikers aangesloten en toch werkte het.

Om twaalf uur begon het te rommelen maar de bui trok achter de bergen richting noorden naar Frankrijk. Verder werd het een prima dag.

Later op de dag kon je de zee goed horen op de camping en waren grote en vele golven. Wij zijn later nog gaan kijken, het was een spectaculair gezicht.

Zaterdag, 15 juni

Vanochtend was het heerlijk strandweer en hebben we daar een tijd gezeten, vanmiddag weer naar de voetbalmeiden gekeken en gelukkig hebben die gewonnen.

Wordt vervolgd.

1. Hilly en Meeuwes.:
    15 juni 2019
    Jullie doen leuke dingen. Vooral Púbol hopen wij ook nog eens te bezoeken.
    Geniet maar lekker. Hartelijke groet.
  2. Mariette van Velzen:
    16 juni 2019
    Wat een mooie foto's en wat hebben jullie al veel gezien. Geniet ervan!!
    Groetjes

Mariette