Najaarsvakantie Frankrijk 2019 deel 4

19 september 2019 - Les Abrets, Frankrijk

Hallo Allemaal,

Gelukkig was de stroom gisteren na een drie uur durende onderbreking weer terug.

Vanochtend, woensdag 11 sept. Zijn we met de auto een bergrit gaan rijden en kwamen in Dévoluy, een wintersport plaats waar natuurlijk niemand was, alles dicht, leeg en liften gesloten.

We vervolgden onze route over de Col de Noyer, naar boven ging prima, wijzig of geen tegenliggers. Maar naar beneden was het aardig tricky, geen vangrail en heel steile afgronden, leek wel op het programma, de gevaarlijkste wegen. Arda moest zelfs een keer uitstappen om een grote kei van de weg te halen waar we niet overheen konden rijden.

Het is vandaag weer prachtig weer wat je niet verwachtte na zo’n regendag van gisteren.

Maar wat gisteren ons trof geen stroom werd vandaag geen water, de hoofdader van de camping was gescheurd en water liep het terrein op, na enkele uren van wachten door de techneuten op onderdelen was de boel net op tijd voor het eten weer in orde, gelukkig konden we ook weer douchen.

Vanmorgen, donderdag 12 sept. Was het opnieuw mooi onbewolkt en blauw, na de koffie boodschappen doen en was het al weer 33 graden onder de luifel. We blijven vandaag nog in Veynes en gaan morgen terug naar Les Abrets, daar is toch wat meer reuring ondanks de perfecte plek die we hier hebben.

Na een prima reisochtend aangekomen in Les Abrets, plekje gezocht en alles weer op zijn plaats gezet. Hier zijn tenminste wat meer kampeerders en is alles nog open, zwembaden, restaurant, sanitaire etc.

We hebben heerlijk gezwommen in binnen en buitenbad, tot onze verbazing was het buitenbad warmer. Prima toch.

Vanmorgen boodschappen gedaan en verder veel op ons achterste gezeten.

Vanavond heerlijk gegeten in het restaurant. Het zat er helemaal vol tot onze verbazing. Zo’n 40 tafeltjes met gem. 4 personen. De bediening liep dan ook weer hun benen onder hun gat vandaan.

Nu zondagochtend, opnieuw prachtig weer, de was in de machine gedaan en een lekker bakje koffie gedronken. Tussen de middag zat het buitenterras wederom vol met gasten van buitenaf die iets te vieren hadden. Het restaurant draait hier als een tierelier.

Vanmiddag lekker zwemmen in het prachtige zwembad.

We blijven voorlopig lekker hier staan want het is nog steeds mooi weer.

We zijn vandaag naar Chambery geweest, een aardige stad hier in de buurt, na een prachtige rit er naar toe door de Chartreuse en een nog mooiere terugrit over de Col de Granier hebben we een leuke Dinsdag gehad.

Het is nu woensdag 18 sept, vanmorgen boodschappen gedaan en vanmiddag een wandeling om de camping gemaakt en zwemmen, het water was in een woord fantastisch, zo lekker warm, het was nu onder water lekkerder dan boven water, er waren wat schapenwollen voor de zon.

Morgen is het weer onbewolkt en is het onze laatste dag hier in Les Abrets.

we gaan vrijdagochtend terug rijden en gaan via Vesoul, Op zaterdag naar Malempre in België en zondag naar huis.

Vandaar dat dit weer het laatste verslag was van dit jaar, we hopen volgend jaar weer opnieuw de vakantie- reizen te maken als Rutte en consorten ons dat senioren toe zullen staan met een flinke AOW verhoging, want die pensioenen die worden verlaagd voor zover we het hier allemaal hebben kunnen volgen.

Hartelijke groeten,

Jan en Arda

1. John:
    19 september 2019
    Een heerlijke vakantie begrijp ik,
    Geniet ervan en alvast een veilige terugreis, groetjes van mij 👍