Najaars-Vakantie 2019 deel 2

2 september 2019 - Mobile, Alabama, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Na een paar dagen in Les Abrets zijn we donderdagmorgen vertrokken en verder afgezakt naar het Zuiden en wel tot in Dauphin, ligt vlak bij Manosque, op camping L’eau Vive.

Hier zijn we zeven jaar geleden ook eens terecht gekomen maar er snel vertrokken vanwege de vele regen.

Nu is het er prachtig weer, eigenlijk weer iets te, over de 30 graden. We blijven hier weer een paar dagen en als we uitgekeken zijn dan willen we weer naar het Noorden en wel naar Veynes of evt. naar Embrun.

Maar dat is ook weer afhankelijk van het weer aldaar.

Vanmiddag tijdens het zwemmen zagen we een donkere lucht aankomen en jawel er kwam regen, een donderbui van jewelste met hagel er tussen, gelukkig niet van die enorme grote. Tijdens een korte maar felle wind braken er een tweetal grote bomen met veel gekraak rondom ons, gelukkig geen schade. Tevens viel de stroom uit net voor het eten koken en moest er geïmproviseerd worden wat betreft water want de kraan werkte niet. Dan maar met de gieter. Zelfs afwassen was moeilijker omdat het al aardig donker was, ook douchen ging nog net en gelukkig ging na veel gejuich over de camping het licht weer aan om acht uur, net optijd voor de koffie!

Voor de rest van de nacht geen problemen meer gehad.

De volgende morgen scheen het zonnetje weer en werd het weer dertig graden.

Wij hebben ondanks de warmte een wandeling gemaakt naar het naast gelegen plaatsje Dauphin, wat tegen een heuvel aangebouwd was, dus klimmen!

In de middag begon het weer te rommelen maar tot nu toe bleef het daarbij.

nu zondag 1 sept. zijn we met de auto naar Greoux les Bains gereden om te gaan kijken wat er allemaal veranderd is op de camping Verdon Parc. Er stonden enorme plassen dus daar was het vannacht of gisterenmiddag met bakken uit de lucht gekomen, dat hebben wij er nog nooit zo meegemaakt. Verder viel het ons tegen zodat we deze plek uit ons geheugen kunnen wissen, we zijn wel blij dit gezien te hebben, kun je jezelf niets kwalijk nemen er niet meer heen te gaan.

vanmiddag weer even gezwommen om af te koelen, weer 30 graden, heerlijk weer.

Het is ondertussen maandag, 2 september. Vandaag gaan we naar Banon, een heel leuk plaatsje zo’n 25 km hier van daan. Het heeft een oud centrum gelegen tegen een berg aan dus was het aardig klimmen, boven in een oude kerk was er een expositie van een groepje kunstenaars. We hebben weer veel te veel foto’s gemaakt maar dat zoeken we thuis wel uit.

Morgen gaan we hier uit Dauphin vertrekken en gaan op weg naar camping Le Petit Liou in Baratier vlak bij Embrun aan het Lac de Serre Poncon.

Wordt vervolgd.

1. Gert en Ingrid:
    3 september 2019
    ziet er goed uit buurtjes! Geniet er van want hier hebben we een herfstdipje 🤫
  2. John:
    3 september 2019
    Geniet ervan, Nederland is een stuk minder, bij ons in Carihuela nog steeds boven de 36 graden, groetjes, Greet en John 🍺
  3. Hilly en Meeuwes.:
    4 september 2019
    Schilderachtige omgeving. Ik schilder de keuken bij Annesofie en Michelle. Verschil moet er zijn (haha).