Najaars-Vakantie 2019 deel 3

10 september 2019 - Veynes, Frankrijk

Hier zijn we weer, en niet vanuit Mobile, Alabama in de Verenigde Staten maar nog steeds in Frankrijk. Foutje in programma?

We zijn in Baratier, een plaatsje vlak bij Embrun aan het Lac de Serre Poncon.

Staan op camping Le Petit Liou, hebben een aardige plek, het is hier heel rustig, vlak bij een grote Super-U, en op 2 km van Embrun.

Als je rond om je heen kijkt zie je allemaal bergen. Het gras is totaal verdord en de blaadjes vallen al. Het is prachtig weer, voorlopig blijft het zo.

We zijn vanmiddag gaan wandelen en hebben een camping hier vlakbij Les 2 Bois bezocht, er waren daar net zoveel, weinig kampeerders als bij ons, wat meer schaduw en daardoor wat mooier gras. Maar verder weg  van alles en je moest er aardig klimmen. Dus staan we prima.

Morgen, donderdag, willen we een rondrit door de bergen gaan maken, de Tour de France heeft hier afgelopen juli bijna dezelfde route gevolgd, dus leuk om het eens in het echt te zien.

We zijn vertrokken vanaf de camping richting Briancon, bij Guillestre zijn we afgeslagen en de col de Vars opgereden.

Erg leuke plaatsjes passeer je, en heel veel appartementen die gebruikt worden tijdens de wintersport.

De afdalingen waren ook spectaculair en het stadje Barcelonnette was erg aardig. Hier hebben we wat gegeten en daarna onze route vervolgd tot we weer bij het Lac de Serre Poncon terugkwamen.

We zijn nog een wandeling in Embrun gaan maken maar dat was nu niet de mooiste stad die we ooit gezien hebben, viel tegen.

Ook nog een rit gemaakt naar de wintersport plaats Les Orres, gelegen op zo’n 1850 meter hoogte, er was geen sterveling te zien maar het uitzicht enorm en de haarspeldbochten erg naar mijn zin.

Op zondagmorgen besloten hier weg te gaan en op weg te gaan naar een volgende camping en wel camping Solaire in Veynes. Hier kregen we van eigenaar Alain een pracht plek, volop in de zon, was ook wel nodig want het windje was fris. We hopen het hier weer wat dagen vol te houden zeker als het weer zo blijft.

Nou begon het me vanmiddag te waaien zeg, de stokken van de luifel stegen op, direct er een aantal pinnen bij getikt, hij staat nu nog. Het is nu gelukkig weer wat rustiger.

Maandagmiddag naar Veynes geweest en daar wat rond gewandeld, maar die binnenstad staat ook voor de helft leeg en verlaten, dit zagen we al in veel meer plaatsen. Alleen de grote supers die hebben klanten genoeg.

Vanochtend, dinsdag 10 september is het  weer eens gaan regenen, vanaf 6 uur is het nu nat en er komt nog een en ander, maar morgen is het weer mooi, althans dat zeggen de voorspellingen en dat hopen we dan maar.

Tot overmaat van ramp viel de stroom uit op de camping, hoe lang dit gaat duren weet niemand, geheel Veynes zit zonder. Dus koffie gezet met kokend water, uit een fles omdat de kraan niet werkt, hopelijk komt stroom snel terug, liefst voor het donker wordt!

Wordt vervolgd.

1. Frans en Paulien:
    10 september 2019
    Mooie foto's, ziet er inderdaad zeer rustig uit en fraaie blauwe luchten. Die fiets lijkt me wel stevig. Zak je niet gauw doorheen.
  2. John:
    10 september 2019
    Blijf genieten 🍺🍺🍺
  3. E W de Neef:
    11 september 2019
    Ziet er goed uit, hé Jan ik wist niet dat je op de racefiets zit !!!!!! Geniet nog verder met elkaar. Wij hebben alles opgeruimd en gaan donderdag naar huis. Alles droog binnen.