Deel 3

24 mei 2022 - Deyme, Frankrijk

Wij zijn op camping Les-Pommiers in Rivieres, vlak bij Albi.

Vanochtend, donderdag 19 mei zijn we al vroeg opweg gegaan naar Albi om een en ander daar te gaan bekijken.

De TamTam wees ons de weg, het was slinger de slanger door die stad, allemaal een-richting straten.

De auto in een parkeergarage gezet, daar was het lekker koel.

De grote kerk in Albi is de grootste kerk van Frankrijk gebouwd met gebakken stenen.

Na het wandelen door de stad zijn we bij een LeClerc-super boodschappen gaan doen en ‘s middags rustig op de camping geluierd, ook nog gezwommen.

Vrijdag, 20 mei zijn we naar Cordes-sur-Ciel gereden. Een prachtig dorp gelegen op een berg. Na de auto op een parkeerplaats gezet te hebben zijn we gaan wandelen door dat oude prachtige plaatsje. Geheel gelegen tegen de helling van een berg. Je moest er aardig klimmen en eindelijk boven vonden we gelukkig een schaduwrijk terras voor een kopje koffie. Na het maken van vele fotos en afdalen van de berg zijn we weer huiswaarts gereden, naar de camping wel te verstaan.

In de middag heerlijk gezwommen in het fijne zwembad, erg rustig nog tot nu toe.

Zaterdag, 21 mei in de ochtend naar Castelnau de Montmiral gereden met de auto. Een dorpje op een berg vergelijkbaar als Cordes van gisteren.

Het was er bijzonder stil en we hebben dus in alle rust het dorpje daar kunnen bekijken en fotograveren.

Gelukkig was er een terras open waar we koffie konden drinken.

Na het bezoek zijn we naar de grote E.Leclerc supermarkt gegaan in Glaissac, waar we de nodige spullen hebben gekocht om het warme weekend door te komen.

Vanmiddag een heel lange tijd in het zwembad gezeten om af te koelen, het is hier bloed en bloed-heet.

Morgen beloofd nog iets warmer te worden.

Maandag zou het smorgens wat kunnen regenen, wij zijn benieuwd.

Maandag, 23 mei zijn we vertrokken van camping les Pommiers op weg naar Deyme bij Toulouse.

Het was geen lange rit en we waren voor de middag bij camping les Violettes. Na bezoek aan de receptie en kijken naar een plek kwamen we terug bij de auto en was de rechter voorruit aan diggelen geslagen en Arda’s tasje wat ze had laten liggen gestolen. Er zat haar iphone in en pinpas en id-card, portemonneetje met niet veel inhoud gelukkig.

In de middag veel werk gehad bij de Gendarmerie en bij de Carglass. Daar hebben ze een plexiglas noodruit erin gezet zodat we er mee kunnen rijden.

Nu kreeg ik bericht van de Carglass dat de ruit er vrijdagmiddag in gezet kan worden, dus blijven we zolang hier in  Deyme.

Wordt vervolgd

1. Eef:
    24 mei 2022
    Ach nee toch...dat is echt balen zeg. Hopelijk, is alles weer snel geregeld. 😘
  2. Mariette van Velzen:
    24 mei 2022
    Wat een ellende. Het kost altijd zoveel tijd voordat het allemaal geregeld is.
    Probeer toch maar te genieten.
  3. Greet Gillissen:
    24 mei 2022
    Een leuk en leerzaam verslag.Echt waardeloos dat ze de autoruit hebben ingeslagen en met jullie spullen er vandoor zijn gegaan.Maar wat ik heb gelezen hebben jullie het fijn en genieten van al het moois.Hartstikke leuk.groetjes van mij En nog heel veel fijne dagen.Greet
  4. Hilly en Meeuwes.:
    24 mei 2022
    Wat vervelend van die diefstal. Geniet toch van een vast mooie vakantie. Hartelijke groet.
  5. Ad:
    25 mei 2022
    Jeetje, da’s flink balen.
  6. Willem en Yvonne:
    26 mei 2022
    26 mei 2022, dag Jan en Arda, ik heb nu de link in goede orde ontvangen en alle 3 de verslagen gelezen. Frijn dat jullie weer naar Frankrijk zijn (we zijn een klein beetje jaloers) en leuke dingen gedaan met foto's, leuk om te zien. Dat gevalletje met de ruit en diefstal is natuurlijk balen, maar hopelijk wordt de rest weer fijn om de omgeving Toulouse te verkennen.Groeten van Yvonne en Willem